Friskis & Svettis

Tänkte uppdatera lite om vad som sker med F&S för tillfället. Har nu fått kallelse till steg 2. 13-17 maj befinner jag mig i Ljungskile utanför Göteborg. Åker helt själv från Kalmar, så det känns ju rätt jobbigt. Men det ska nog gå alldeles utmärkt ändå. :) Var in till verksamhetsansvarige igår och pratade lite om utbildningen. Har erbjöd sig att hyra en bil åt mig, så jag kunde köra dit. NEJ TACK! Haha. Andra gången jag kör bil sen uppkörningen ska inte bli en långtrip till västkusten. Det känns inte helt okej! Så ska åka tåg iaf. Kommer åka dit dagen innan, eftersom vi börjar så himla tidigt den 13:e. Och jag behöver ju bara byta tåg en gång, dvs i Göteborg. Så det gör mig ingenting. :)

Sen efter utbildningen ska ju passet ta sin form (Kom gärna med låttips..). Diplomering (den sk. utväderingen) kommer ske i slutet av augusti, så fort jag är tillbaka i Kalmar. Är ju i V-ås över sommaren så. Preliminärt nu kommer jag köra pass tisdag och fredag klockan 17. Tisdagar i stora salen, och fredagar i nån utav de mindre. Det känns verkligen bra måste jag säga. Jag tror jag kommer passa som jympaledare. Har ju hört de av ganska många så jag får lita på de. :)

Alla i friskis är verkligen hur trevliga som helst! Har verkligen blivit bemött med öppna armar från samtliga jag haft kontakt med änsålänge. De är väldigt måna om att jag ska känna mig välkommen in i funktionärsstaben, och det gör jag verkligen! Ska på ledarmöte i slutet av maj, och sen i augusti är det kick-off. Så det är ju två bra tillfällen att knyta lite kontakter. :)

Fick även en himla bra grej av verksamhetsansvarige igår. Det är ett Rikskort, som gör att vi funktionärer får träna gratis på alla anläggningar i hela Sverige. Perfekt i sommar när jag är uppe i Västerås. :) Då ska jag minsann släpa med mig syster på massa roliga pass. :)


Har ju även fått en fadder. Cia heter hon, och kör puls/bas-pass. Hon är himla go och trevlig! Hon ska väl mer stötta och hjälpa till om jag har några frågor eller funderingar kring passupplägget sen.

Nu innan steg 2 så måste jag ju förbereda mig ganska mkt. Både teoretiskt, men även fysiskt. Så jag springer på pass mest hela tiden. Tanken/målet/planen är ju att gå på 4 pass i veckan. Har fört lite träningsdagbok, och inser att det inte följs till punkt och pricka. Så det får bli lite ändring på de.

Ah, jag tror verkligen att det här kommer bli grymt roligt!

Syster
2009-04-28 @ 13:42:20

Du är duktig du :-) Det ska bli trevligt med en träningskompis i sommar :-)

Burninho
2009-04-28 @ 23:53:06

Gott mos Slagvard! Men du måste sluta skriva "Ah" hela tiden :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0