Onsdagmorgon

Är uppe galet tidigt idag. Bibblan öppnar klockan 8, så tänkte bege mig dit snart. En förmiddag med tentaplugg väntar. Hugha! Jag börjar bli lagom trött på de nu asså. Blir hårdkörning idag, med förhoppning att kunna ta det lite lugnare i morgon.

Igår var det verkligen full fart. Tentaplugg, övning i verkstaden, pass på friskis. Var så himla trött. Stupade i säng innan nio. Somnade till lite, och vaknade mkt piggare en halvtimma senare. Jahapp. Låg och vred och vände på mig en bra stund innan jag kunde somna. Bittert, när man var så himla trött först.

Idag ska vi ha kontaktlinsövning i skolan. Ska bli spännande. :) Använde ju linser för nåt år sen, får hoppas att det sitter lite i ryggmärgen. Kommer ihåg att det var ett jävla meck att få in dom dock.


Senare i eftermiddag ska treorna som var iväg till Bolivia med Vision for all ha en liten presentation om vad de varit med om. Ska bli himla intressant, då det är något jag själv skulle kunna tänka mig göra i trean. :) För er som inte vet så är Vision for all en organisation som ger ut glasögon till folk i u-länder. Man samlar in gamla glasögon här hemma i Sverige, åker till ett fattigare land någonstans och gör lite enklare undersökningar. Personen får då ett par glasögon som någotsånär stämmer överens med synfelet. Himla bra grej! :)

Nej, dags att bege sig till bibblan. Hell yeah!



E
2010-04-28 @ 19:28:44

Hoho Adams syster var iväg på det i somras!

M
2010-04-28 @ 20:22:50
URL: http://slagbrand.blogg.se/

Coolt :) Visste inte att hon jobbade som optiker?

E
2010-04-29 @ 22:03:47

Det gör hon inte heller. Hon ska bli tandläkare. Men dom kombinerade glasögoninsamlingen med tandvård därborta. Hon ska åka i sommar också!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0