Lyckorus!

Idag kom resultatet på tentorna i Optometri II. Klarade båda två! Så jääävla gött de känns asså! :D Jag trodde inte att jag skulle klara den praktiska, eller jag hade väl mer ställt in mig på de lixom. Hoppas på det bästa, förbered mig på det värsta. Men se på fan, de gick vägen! Så nu har jag passerat det första nålsögat. Godkänt på denna tentan betyder ju också att jag får göra praktiken i maj.



Tack till alla som, mer eller mindre, ställde upp som patient. :)

Hade första externa patienterna idag. Sjuuuukt nervöst! Blev ihop-parad med Elin, vilket kändes mkt tryggt! Hon var först ut, så satt med som bisittare först. Var nog ganska bra för min egen del, då släppte nervositeten lite. När jag väl fick kliva in i rollen som optiker gick det helt okej. :) Undersökningen tog dock lite tid. Men det är ju mer ovanan lixom. Lite mer flyt så kapar man nog ganska många minuter.

I morgon börjar den nya kursen. Mikrobiologi, för att sedan övergå till Ögats sjukdomar. Hejja!

Nu ska jag sova! Varit en lååång dag.



Ordningsmannen
2010-10-28 @ 09:30:49

Bra jobbat!!!

Mäl
2010-10-28 @ 13:35:44
URL: http://slagbrand.blogg.se/

:)

Määd
2010-10-28 @ 15:35:44

Gött! Good for you!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0