Stockholm i mitt hjärta?

Jag har verkligen en hatkärlek till våran underbara huvudstad. Stockholms skärgård är bland de mest underbara platser i ja, hela världen faktiskt. Finns ingenting som slår en sommarkväll ute i mormors stuga. Jag spenderade, som många av er vet, mina somrar fram till 15 års ålder ute i skärgården i päronens segelbåt. Och jag har verkligen hur mkt fina minnan som helst från den tiden. Alla ställen vi besökt, alla seglingar med strålande sol och lagom vind. Så himla underbart. Svensk sommar när den är som bäst!

Längtar verkligen ut till skärgården. Har inte blivit så många turer ut dit på sistone, somrarna bjuder ju mest på jobb atm. Men sen, när jag är rik och berömd, då ska jag ha mitt egna ställe ute i skärgården. Om jag så ska leva på vatten och bröd under övriga delen av året, så ska jag minsann ha mitt eget drömställe därute. Det är ju inte direkt gratis, men det kommer vara värt varenda krona!


Sthlm i mitt <3?

Min framtid leder ju även den till Stockholm. Ett år på St Eriks ögonsjukhus är vad jag, iaf till 89%, vill efter optikerexamen. Jag vill lära mig så mkt som möjligt om det underbara organet ögat. Så därför är planen att läsa Magisteråret direkt efter examen. Varför direkt? Jo, för jag tror inte att det kommer bli av annars.

Men det är mkt som talar emot. Stockholm är en stor stad. Speciellt i jämförelse med lilla Kalmar, där man har gång/cykelavstånd till allt. I Stockholm kommer jag bli tvungen till att åka buss/tåg/tunnelbana dagligen. Och ja, lilla Malin blir ju åksjuk av att cykla. Så det kommer verkligen vara ett stort problem i min vardag. Kan ju inte komma fram illamående till skolan varje dag lixom. :S Så antar att åksjukan är något jag verkligen måste ta tag i om det nu blir Stockholm för min del..

Men ja, allt är ju bara drömmar. Saker och ting kan vända fort. Tanken på att bli optiker fanns ju inte direkt där från början, jag skulle ju bli jurist! Men det är väl så livet är, bjuder på saker man absolut inte väntat sig. :)

Maria
2011-11-30 @ 16:11:27
URL: http://mialilla.blogg.se/

Jag är som dig ;) Gillar också Stockholm jätte mycket och ska också göra det extra året där direkt är tanken :P För flyttar jag hem till Varberg kommer jag ju inte flytta till Stockholm sen :O




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0