En helg långt ifrån vardagen

Stressade som fan hem efter jobbet i fredags. Slutade 18.15, tåget gick 18.59. Slängde av mig jobbkläderna, bytte om till lite mer bekväma kläder, slängde ner packningen och cyklade ner till stationen. När tåget precis rullar in på stationen inser jag att jag glömt nycklarna till lägenheten i Sthlm hemma. F U C K, fuck! Var bara å cykla hem igen för att hämta nycklarna. Kom iväg med tåget 19.52 istället, så var ingen större katastrof. Gled in på Lappis 1,5 timme  senare ungefär. Var ingen hemma, så var lite läskigt att knalla in i mitt nya hem. Pumpade upp luftmadrassen som jag släpat med mig, behövde ju nåt att sova på. Satte mig i soffan och kikade på OS-invigningen. Sabina kom hem strax efter 22. Vi drack lite vin och tjötade lite i soffan. Vi höll oss vakna till inmarschen av os-deltagarna, bara för att sen missa Sverige. Bra gjort! :P Vi sa sen godnatt, och jag la mig tillrätta på en obekväm luftmadrass.
 
Välkommen till Lappis!
 
Kunde sova relativt gott iaf! Vaknade vid halv fem av att solen sken rätt i ögonen, måste inhandla persienner! Fick i mig lite frukost, och begav mig till busshållplatsen. Tog bussen till Vaxholm, för att där hoppa på färjan ut till Lilla Saxaren. Överraskade mormor & Hasse, som trodde att jag skulle dyka upp timmar senare. :) Spenderade dagen i bikinin nere på bryggan. Och där låg jag, heeeela helgen. Så himla skönt! Moster Anna-Karin och kusin Linnea kom också ut. Sol, bad, sällskapsspel, god mat, bastu och OS, himla bra helg! Äntligen lite sommarvärme, har tillochmed blivit lite brun. :) Har verkligen laddat batterierna för mina tre sista jobbveckor, nu kör vi!
 
Sthlms underbara skärgård. <3
 
Nu ligger jag nerbäddad i sängen hemma i Väss. Håret luktar en blandning av saltvatten, nivea solskydd och svett. Underbar doft!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0