Funderingar

Min blogg liknar mer twitter atm. Korta inlägg, med en bild. Det är väl så mitt liv ser ut just nu. Kort, och koncist. Har svårt att få en helhelt på tillvaron. Men saker och ting börjar så smått falla på plats. Det börjar bli vardag i Västerås. Även om det har tagit rätt lång tid. I morgon börjar min fjärde vecka som optiker. Dags att göra sig hemmastadd i butiken på Köpmangatan. Livet som optiker går verkligen i vågor just nu. Ena studen går allt som en dans, och andra känns de som att jag är världens sämsta optiker. Alltid denna berg-och-dalbana. Jag har ju en tendens också att måla fan på väggen ganska omgående. Men det kommer att bli bra tillslut, det vet jag. Jag blev verkligen inkastad i hetluften direkt. "In å kör, fråga om det är nåt." Typ. Vet inte om det varit så bra egentligen, men samtidigt vill jag inte grina å säga att det varit direkt dåligt. Jag vill bara inte att någon ska komma om några veckor med en massa fel jag har gjort. Det är lätt att det blir fel när man är stressad lixom. Och det är svårt att få tid på sig, när det inte finns någon som kan ta sig tid. Men jag jobbar på, jag har massor med stöd ifrån de andra optikerna. Dom är guld värda! <3
 
Veckan som kommer är fullspäckad! :) I morgon ska vi fira Milla, som fyller 25 år. På torsdag börjar Cityfestivalen, kommer en hel drös med bra artister, bland annar Magnus Uggla och Rebecca & Fiona. Sjukt bra!
 
Sitter och slötittar på en halvljummen EM-kvart mellan England och Italien. 0-0, och andra förläningshalvleken. Värt. Nu måste man ju hålla sig vaken tills de avgörs ju!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0