Om att inte ha kontrollen

Jag är jättepirrig inför flygresan. Mkt handlar om att jag kommer att befinna mig i en situation där jag inte har någon kontroll över utfallet. Och det är en sits jag känner mig väldigt obekväm i. Tror att det är mkt det min KBT kommer att handla om.

Jag är nervös för själva flygningen. Man sätter sig i ett plan med några hundra pers till, och ja hoppas på det bästa. Jag ska ju tack och lov inte ratta planet, så jag kan inte påverka utgången alls. Det jag kan göra däremot är att göra det bästa av situationen. Jag har mannen jag älskar bredvid mig. Vi har laddat hans dator med massa filmer och serier (om planets utbud skulle vara dåligt!), vi har lite olika spel vi kan köra på paddan. Och förhoppningsvis kommer jag kunna sova.

Jag kan flyga, jag är inte rädd

Sen är jag nervös för att resväskan ska komma bort. Det skönaste vore ju om jag fick se när de lastar på väskan på flyget, men det är ju uteslutet. Så ja, det jag får göra helt enkelt är att se till att checka in den rätt, på med rätt band. Sen kan jag faktiskt inte göra så mkt mer. Man får ju lägga ner ett ombyte och bikini i handbagaget, så man klarar sig nån dag utan väskan lixom.

Jag får fokusera på det som jag KAN påverka helt enkelt. Och sen försöka njuta av att den stora plåtburken jag ska sitta i i 10 h tar mig till sol, värme och semester. Borde ju inte vara så svårt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0