Enkelriktade cykelbanor?

Snurrigt!
 
Det måste ju vara ett storstads-fenomen, det här med enkelriktade cykelbanor. Bekantade mig med detta första gången när jag precis flyttat hit. Bodde på Lappis, och tog cykeln in till stan. Cyklade längs Sveavägen, och kunde inte förstå alla mötande cyklisters arga blickar. Jahaaaaa, jag cyklar visst på fel sida?!
 
Samma sak hände idag. Tog cykeln över bron till Skanstull, och cyklar där i godan ro. Då möter jag en gubbe på cykel som svänger emot mig, och skriver "DET ÄR ENKELRIKTAT HÄR!!!". Asså, sorry! Hur ska jag kunna fatta det? Borde väl iofs kunnat fatta det av att cykelsymbolerna i marken var upp-och-ner. Men ändå.
 
Det måste alltså vara en Stockholmsgrej det här, har aldrig sett sånt förut.
 
Så jahapp, då ska man vara orolig för att cykla mot enkelriktat nu då?!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0