Ikea & hemmafix

Idag har jag och A haft en ledig fredag tillsammans. För hans del för det är dag innan röd dag, för min del har jag haft ledig dag innan akutenhelg.

Bilselfie

Blev en heldag på vift med bilen. Först for vi till Skärholmens centrum. Där var vi på Clas O och Lagerhaus. Köpte nya matlådor, och blockljus. Köpte även julpapper. Nu är vi kittade inför julen. Typ. :)

Sen blev det Ikea. Vi har kompletterat köket med en innelåda till lådan under ugnen. Dom har ju så mkt fiffiga lösningar på ALLT! Älskar Ikeas kök, bästa!

En egen låda för bakgrejjer

Sen köpte vi ny säng. En likadan som den vi hade innan, dvs Malm. Dock är de nya högre, så under sängen finns två låder på vardera sida. Bra med lite mer förvaring. Så himla smidigt med hemkörning från Ikea. Vi trodde att den skulle gå in i bilen, men vi vågade inte chansa. Så för 299:- blev det hemlevererat. :)

Sovrumsfix

Var lite meck att få upp madrassen ur den gamla stommen, men det gick tillslut. Dammsög och moppade innan vi sen började mecka ihop den nya. Sängen levererades vid 18.30. Blev klar vid 23-ish. Tog sin lilla tid om man säger så! Jag vill ju blir klar med allt lixom. Blev himla bra faktiskt! :)

Är heelt slut i både kroppen och huvudet. Bäddat ner oss och kikar Doobidoo fråm ikväll. I morgon väntar akutenjobb. Hejja hejja!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0