Projekt: Sy mitt eget babynest del 2

Klibbens egna lilla nest <3
 
Jag är färdig! Jag är så sjukt stolt att jag lyckats knåpa ihop ett eget litet babynest till den lille därinne. Nu tror ni säkert att vi vet att vi får en tjej, men vi har ingen aning. Jag tror ju att det är en kille. Men ah, jag tvingar ju A att sova i rosa lakan, så bebis får också stå ut med det helt enkelt!
 
Jag skulle nog aldrig göra om'et faktiskt! Det var väldigt pilligt och trixigt. Men resultatet är verkligen över förväntan. Tror A blev lite imponerad faktiskt!
 
Tyget är ett gammalt påslakan, här med avigsidan uppåt.
 
Klipper till formen på "golvet".
 
Sargen stoppades med vanlig kuddstoppning.
 
Vad gick då kalaset på? Tyg hade jag redan, tog ett påslakan och ett underlakan. Sen köpte jag stoppning, kantband och sidenband på Ohlssons tyger, det gick på ca 150:-. Så ja, det är de jag har lagt ut för babynestet. Ett färdigsytt kan ju kosta över 800:-, och jag förstår förvisso varför!
 
Om ni också vill sy ett eget babynest så hittar ni ett bra mönster här, och en beskrivning här. Mitt mönster blev dock ca 10% större än tänkt, så det gick åt ca 4 meter kantband istället.
Anonym
2016-04-08 @ 21:15:27

Vad är det som är tjejigt med ett babynest? Har kanske missat ngt, haha

Svar: Syftade på färgen rosa. Jag har inga problem med att en pojk sover i eller klär sig i rosa, men folk i min omgivning verkar ha det. :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0