Varning, graviditetens baksida

Foglossning, svullna fötter, trötthet, illamående. Sånt som vi preggon bara ska finna oss i. Och alla dom grejerna känns som en walk in the park just nu.

Min klåda blir bara värre och värre. Inget hjälper. Inga tabletter, inga krämer, inte kalla duschar, inte kylbalsam. Nu har jag dessutom fått utslag över ffa benen och armarna. Magen har bristningar som är såriga och röda.

Ffa kan jag inte sova. Vid 18 på kvällen drar de igång med full kraft. Det är ren tortyr. Hade jag varit politisk fånge hade jag erkännt allt för länge sen. Inatt har jag sovit cirkus 3-4h. Tre iskalla duschar har jag hunnit med å. Det lindrar klådan för stunden.

 

Kli!!!!
 

Såhär ser man ut. Helt orimligt.

Pratade med en bm på SMVC imorse, om att få prata med en förlossningsläkare ang tidigare igångsättning. Egentligen ingenting jag vill, jag vill att kroppen ska få sköta sitt. Men som jag känner nu, efter bara 4 sömnlösa nätter, så kommer jag aldrig stå ut i 5 veckor till. :(

Tortyr.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0