Mindre bra start på veckan

Mindre bra start på veckan för familjen Slagbrand/Jansson. Jag har blivit tokförkyld. Känner mest för att ligga i soffan under täcket, äta glass och lussebullar, och bara sova bort dagen. Får hoppas på att F också vill ha en mysdag hemma bara! Alex är dessutom påväg till akuten. Igår när han lagade mat så slant han med kniven och skar av en del av toppen på tummen. Jag hoppas verkligen att han får ett bra bemötande på akuten, vi har ju lixom gjort allt rätt! Igår när det hände ringde vi 1177, som sa att vi skulle lägga tryckförband och tejpa det ordentligt. Och det gjorde vi. Sen nu på morgonen idag så skulle jag ta bort, och sätta om, då det blött igenom. Ser då att det blöder lika mkt fortfarande. Ringde då 1177 igen, som hänvisade till vår VC. Ringde dit när de öppnade, och de hänvisade honom till akuten, då de inte hade den typen av förband? Så ja, han fick bege sig till St Göran helt enkelt.
 
Min fina tejpning!
 
Hoppas att han inte behöver sitta på akuten hela dagen!
 
Vårt adventsmys blev lite lidande igår. Vi bakade iaf lite lussebullar, och drack julmust. Lite julstämning med snöfall ute. :)
 
Den här lilla gofisen verkar vara på bra humör iaf! <3 Allt ska numer in i munnen.
 
Hoppas ni får en bättre start på er vecka iaf! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0