Återbesök hos barnmorskan

Idag har jag varit hos min barnmorska på återbesök. Skulle ha gått för två veckor sedan, men blev sjuk så vi sköt lite på't. Tycker absolut att man ska gå på det återbesöket, för å knyta ihop säcken lixom. Vi pratade en del om fölossningen, hur allt gick å sådär. Var skönt att få reflektera lite med lite distans till det hela. Hur det känns nu, vad gick bra, vad gick mindre bra osv.
 
Hon gjorde även en gynundersökning. Jag sprack ju en del, och fick sy. Så ville ha ett OK att det läkt ihop som det ska, och det har det. Hon sa att det inte syndes några spår alls efter bristningen. Jätteskönt att höra! Jag har även varit duktig med att köra bäckenbottenövningar mha MammaMage-appen och hon sa att det definitivt gett resultat. Hon testade nämligen knipsyrkan både där fram och där bak, och jag var väldigt stark därnere! Haha, bra att några muskler är fit iaf! :P
 
Vi pratade även lite om preventivmedel osv. Så himla svårt dedär, hur vi ska göra. Det är ingen hemlighet att vi vill ha ett syskon till Frank. Frågan är bara när vi ska börja försöka. Är det värt att börja med ppiller igen? Jag använde mig ju av Natural Cycles för att bli gravid, ska jag förlita mig på det i motsatt syfte? Har iaf börjat mäta min temp lite nu senaste veckorna. Och det är lätt att man glömmer. När jag vaknar är de oftast för att F är ledsen, och behöver mig NU! Då hinner man inte riktigt med att mäta sin temp. Sen är de ju försent lixom!
 
Ah, vi får se helt enkelt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0