Drop-In

Blev ett Drop-in besök på Vårdcentralen i förmiddags, super att de har sånt! Fick sitta och vänta i typ 45min, e´helt okej ändå! Träffade en väldigt trevlig läkare som undrade vad det var för fel på mig då?! Sa att jag trodde att jag fått öroninflammation, och tamigtusan, det har jag minsann! Han kikade i örat med en såndär kika-i-örat-grej, klämde och kände på halshandlar, kikade i halsen. Och skrev sen ut antibiotika i 10 dagar. Är allergisk mot penicillin, så fick en annan sort som heter Ery-Max. Den skulle visst vara väldigt elak mot magen, så han förvarnade om de.
 
Åkte hem, tog första dosen, och bara några timmar senare så ballade magen ur. Kul! Efter lite googlande så skickade jag Alex till apoteket för att köpa Probiotika, alltså snälla bakterier för magen i tablettform. Vill minnas att jag åt de förut när jag fick AB. Låter lite skumt att äta både Anti och Pro samtidigt, men det är ju så att AB slår ut ALLA bakterier. Även den snälla. Så det är bra att fylla på med sådana. Dock ska man vara noga med att ta tabletterna med några timmars mellanrum. Annars har inte Pron någon verkan, om man direkt tar ABn.
 
Kom igen nu immunförsvaret, nu ska vi kicka lite baskilusker!
 
Som sagt, var ju inte såhär ledigheten skulle sluta.. 10 dagar kvar till jobbstart.
 
I morgon skulle vi ha gått på 1-årskontroll med F, men får skjuta upp det några dagar till. Han är fortfarande snorig. På fredag skulle jag ha kört mitt första baspass för terminen, men har fixat vikarie. På lördag är vi bjudna på fest i Vallentuna, blir ju ingen alkohol för min del men hoppas jag är tillräckligt pigg för att gå iaf!
 
Jaja, det är bara tisdag änsålänge iaf!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0