En vecka på västkusten

Vi har haft en jättemysig vecka på Tjörn. Vi började dock semestern med en natt i Jönköping. Hammarby skulle lira fotboll där, och det var skönt att slippa åka hela resan i ett svep. Medans pappan var på match roade jag & F oss med en liten promenad i Jönnet. Vi mötte sen upp grabbarna och käkade middag på Jensen. Helt ok mat, men så sjuukt långsam service.

På söndag sen for vi vidare till Rönnäng på Tjörn. Blev en jättemysig vecka verkligen! Vi var där tillsammans med en familj till, 4 vuxna och 3 barn i en liten lägenhet. Gick förvånadsvärt bra! De första tre dagarna hade vi jättefint väder. Vi hängde på stranden och badade, hängde i den lilla trädgården som tillhörde lägenheten. Hade det allmänt gött! Tors och fre spöregnade det. Finns ju inte så mkt å göra då, så F passade på att göra en faceplant så vi fick roa oss med att besöka tandläkaren i Stenungsund. Väldigt spännande! Lördagen bjöd på sol igen, men storm! Så var inte alls så skönt ute. Vi passade dock på att bestiga berget, eller Tjörne huvud som det heter. Utsikten däruppe var helt magisk! Väldigt brant att ta sig upp dit dock, men det gick bra med F i bärselen.

Efter en vecka i stugan var det dags att åka vidare. Vi åkte efter frukost, så vi var inte på plats för slutbesiktning av lägenheten. Det visade sig vara rätt idiotiskt, då hyresvärdarna inte var nöjd med vår städning. Vill inte gå in på detaljer, men hela situationen blev väldigt obehaglig! Lesson learned, stanna alltid kvar för slutbesiktning!

Bodde på Scandic Portalen i Jönköping.

Huset på Tjörn. Vi hyrde källarplanet.

Perfekt liten strand alldeles i närheten.

Vi köpte en uppblåsbar pool som användes flitigt i trädgården.

Vår lille pojk trivdes verkligen på stranden.

Så mysigt på stranden.

Perfekt med en liten trädgård utanför dörren.

Blev några vändor TP, tjejerna obesegrade!

Grillade en av kvällarna, såå gott!

Pannkakor, och kojbygge en av de regniga dagarna.

Vi hade sjukt nära till Ica, perfekt verkligen.

Väntrummet hos tandläkaren, allt var ok med Franks tänder.

Utsikte uppe på Tjörne huvud. Ser ut som ett vykort.

Bestiger berget.

Vi rullade in i Ullared strax innan lunch. Checkade in i stugbyn, och rullade sen till varuhuset. Parkerade bilen, och sen blev det hela 5h shopping därinne (med stopp för lunch och fika såklart!). Vi skulle hålla igen i år, och bara köpa det nödvändigaste, då vi inte hade så mkt plats över i bilen. Kalaset landade på cirkus 6tkr totalt ändå. Hittade massa bra grejer till Frank, kläder osv. Kommer ett eget inlägg om de. :) På kvällen sen gick vi till Harrys för lite middag. Blev en kort, och relativt dyr historia. Väl tillbaka i stugan vägrade F sova, så blev att vi gick och la oss allihopa vid 21 istället.

Igår vaknade vi upp till Franks allra första födelsedag. Vi sjöng för honom, men inte mkt mer än så. Vi sköt på firandet till idag (mer om det sen!). Vi checkade ut, blev en kort sväng inne i varuhuset innan vi rullade hemåt strax innan lunch. Stannade i Jönköping påvägen hem, åt på Ikea. Var hemma strax efter 18.

Gick över förväntan att handla med F. Lite gnäll när vi skulle betala bara.

Kaos-vagn!

Kött på Harrys.

Kvällspromenad hem till stugan, väldigt fint vid sjön i Ullared.

Blev en väldigt mysig semester, men tyvärr med en liten bitter eftersmak. Har verkligen gått jättebra att semestra tillsammans med Linnea & Patrik, och deras kids. Nu känns de dock skönt att bara vara hemma resten av augusti. Blir ev lite småtrippar, men fokus blir på hemmaplan. Vi ska hosta lite kalas både för familjen och vänner, vi delar upp de på två tillfällen. Sen behöver jag sitta med mitt friskispass, behöver mixa klart allt denna veckan, så fokus kan läggas på att träna in det. Terminen startar för min del 1/9.