Produktiv förmiddag

Jävlar i min låda vad vi hunnit på förmiddagen. Två kladdkakor, och två dussin blåbärsmuffins har jag slängt ihop. Alex tog med F på en promenad, så jag kunde stöka i köket ifred. Awesome! Man blir verkligen sjukt effektiv när barnet är iväg/sover. Man får passa på lixom!
 
Stök-kök! Saknar verkligen bänkyta i vårt kök.
 
Fick även ett ryck å gav lite kärlek till våra murgrönor. De i vardagsrumsfönstret växer som ogräs och spretar verkligen åt alla håll. Dessutom var de dammiga och fulla med spindelnät. Så in i duschen, och passade på att fläta in allt som spretade. Blev verkligen stor skillnad!
 
Före - Efter
 
På tal om murgröna. Har varit lite tveksam till om vi ska ha kvar dom, då de är lite giftiga. Har läst på lite, och det är ffa bären som är giftiga. Och de jag har har ju ingen tillstymmelse till bär (kanske finns olika sorter?). Finns lite gift även i bladen, men man ska ha käkat rätt mkt för att det ska vara farligt. Och effekten blir laxerande.
 
Så ja, de får vara kvar helt enkelt! Tycker murgröna är så himla fint! Enkelt lixom. Vill ha murgröna som komplement i min framtida bröllopsbukett. Och borden ska dekoreras med murgröna. Det har jag bestämt! :D
 
Frank sover en stund nu efter lunch, känns bra att vi fått in den rutinen (tydligen standard på förskola att man sover efter lunch). Jag ska passa på att träna lite, blir nog att jag kör igenom styrkan till mitt jympapass.
Anna
2017-08-13 @ 13:11:45
URL: http://annabrink.blogg.se/

Duktigt jobbat med allt bak! Själv älskar jag murgröna och väljer att ha det framför andra växter och blommor!

Svar: Det är ju så himla fint! :)
malin.

Anonym
2017-08-13 @ 20:08:52

Gillar också murgröna och tänkte ha den då jag gifte mig men en florist berättade för mig vad den kallas och sedan dess har jag inte samma känsla för den... 😢

Svar: Vad den kallas? Vad menar du då?
malin.

Anonym
2017-08-14 @ 12:57:39

Vad den kallas förutom murgröna, alltså smeknamn.

Svar: Jo, det förstod jag! Men vad kallas den då?
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0