Touch vs. Up&Go

Jag hade ju turen att vinna en halvårsförbrukning av Libero Touch. De kupongerna börjar sina nu. Vi har verkligen varit supernöjda med Touchen, sååå mjuka och sköna. MEN, de kostar ju en slant. Ett paket med typ 40st kostar 119:- till ordinarie pris (går oftast att hitta lite billigare på kampanj). Så det blir rätt mkt per blöja. Vi fick hem lite rabattkuponger från Libero, och testade nu att köpa deras Up&Go istället. Vi använder till 90% byxblöjor, då Frank vägrar ligga på rygg.
 
Första känlsan är att Up&Go är mer papprig (?) i materialet. Inte alls lika mjuk o go som Touchen. Så det ÄR verkligen skillnad på känslan. Men komfortmässigt i övrigt tror jag inte Frank känner nån större skillnad. Tycker Touchen är lite längre, de går lite längre upp över magen/ryggen. Men Up&Go sitter också bra på Frank, och änsålänge har vi inte haft något läckage (använt de i två dagar nu).
 
Touch vs. Up&Go
 
Så änslänge känns de inte värt att betala typ 30:- mer per paket för Touchen. :)
 
Ni som testat båda sorterna, vilken föredrar ni?
Lisa
2017-08-14 @ 13:49:29

Håller med dig, touchen känns mjukare men det är nog enda skillnaden. Vi testade även Pampers byxblöja och den är min nya favorit! 😊

Svar: Ah, hur ligger pampers prismässigt? :) Kan jag ju iofs googla mig till! :D
malin.

Lisa
2017-08-15 @ 20:30:26

Skulle gissa ungefär som touchen, något billigare. 😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0