Tidsfördriv

När man är föräldraledig har man rätt mkt dötid, när bebis sover, när man matar/ammar, ja ni fattar. Å då är ju telefonen något man roar sig med. Jag läser bloggar, lyssnar på podar, kollar YouTube. Här kommer lite tips på vad jag brukar läsa/lyssna/titta på!
 
Bloggar
 
 
En blogg, om bloggar! Supersmidigt, då behöver man inte läsa någon annan blogg ju! :D
 
 
En ung mamma som bloggar om livet med sin man och sonen Jason. Det är mkt rosa fluff, inredning, bilder på fika/gottis osv.
 
 
Faktiskt en gammal klasskompis till mig, som driver både blogg och YT-kanal. Skriver om familjeliv, inredning, graviditet. Hennes sambo är typ den skönaste snubben ever!
 
 
Får väl räknas till en av stor-bloggarna. Bor i Skåne (lite oklart var, känns som hon mest pendlar runt till jobb å pojkvän!), skriver på ett riktigt underhållande sätt. Inte så mkt rosa fluff lixom.
 
Poddar
 
P3 Dokumentär
 
Närmare presentation känns överflödig. Helt klart den bästa podden när de gäller dokumentärer. Kan tillochmed lyssna om på vissa avsnitt!
 
 
En pod om handboll. Väldigt stökig, rörig, folk pratar i mun på varandra typ hela tiden. Men det är faktiskt det som gör podden så himla skön!
 
 
Nemo, en avdankad dokusåpadeltagare, intervjuar rätt stora kändisar ändå. Väldigt avslappnad, lite valpig intervjustil. Men han får sina gäster att slappna av, han är påläst, och verkar genuint intresserad av sina gäster. Helt klart bästa intervjupodden.
 
 
En pod om just (Svenska) mordhistorier. Så intressant verkligen! Berättarrösten är verkligen medryckande, han berättar på ett väldigt spännande sätt. Man fastnar verkligen!
 
YouTube
 
 
Samma tjej vars blogg jag läser. Så himla fin familj!
 
 
Ex-bloggare som gått över till YT. Mkt vloggar, smink, hår, mat. Skön prick!
 
 
En superhärlig familj som bor i Sthlm. De verkar så himla kära och fina tillsammans!
 
 
Följer här ffa Paulina, och hennes lilla dotter Milou. Milou föddes prematur, och med en kromosomavvikelse och hjärtfel. Så spännande att få följa deras vardag.
 
Så ja, där har ni det jag roar mig med på dagarna när F sover. :)
Anonym
2017-02-02 @ 09:13:59

Bra tips! :)

Svar: :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0