En kort visit hemhemma

Vi rullade till Västerås igår efter mitt jobb. Var framme vid 16-tiden. Alltid så mysigt att komma hemhem. Mamma lagde grekiska biffar till middag, såå gott! Sen spelade vi Finans, som vi tyvärr inte hann klart innan fotbollen drog igång. Alex låg dock bäst till, så vi utropade han till vinnare.

Vi kikade sen på fotbollen. Jag är inte alls lika insatt längre, men såklart gött med en vinst. Vore så kul om de kunde få lira ett mästerskap igen, men blir nog tufft mot Italien på bortaplan.

Vi fastnade i att kika i gamla fotoalbum sen efter matchen. Mamma har alltid varit duktig och framkallat och satt in i album. Tycker nog faktiskt Frank är lite lik mig som liten, håller ni med?

(null)
Mini-Malin

Frank bjöd sen på en redig stöknatt. Så jobbigt när man sover borta. Han vaknade och var otröstlig. Vi gick upp en stund, men han ville mest stöka runt. Klockan var väl runt 2 då. Tillslut gick han med på att somna om med A inne i sovrummet, å jag la mig på soffan. Gick in till dom sen framåt 4-snåret. Frank vaknade sen vid 8. Vill väl inte påstå att jag var så utvilad då direkt!

Stöknatten berodde nog på att han är sjuk. Snorig och hostig. Så vi bestämde ganska snart att vi åker hemåt idag. Blev dock en vända till Erikslund först. Shoppade lite diverse presenter. När vi kom, strax efter 10, var det väldigt lugnt i köpcentrumet. När vi åkte, 1,5h senare, var det tokmkt bilar. Så var nog klokt att hänga på låset.

Åkte sen hem till mamma och pappa igen. Åt lite lunch, och F fick sova en stund. Jag slumrade faktiskt till själv en stund på soffan. Vi åkte sen hemåt vid 16-tiden. Snöblandat regn, och redan mörkt, inte bästa bilkörar-vädret!

(null)
Pratar hemlisar med morfar, min stora kille!

Hamnade i bilkö på E18 vid Tensta/Rinkeby. Nån lastbil som krajjat å tog upp halva körbanan. Fick lära mig att det heter väg-renen och inte väg-grenen. Sjukaste jag hört! Jag kan ju inte vara ensam om att tro att det heter väg-grenen?!

Väl hemma så fick Frank lite middag. Alex köpte med sig pizza till oss när han hade parkat bilen. F somnade vid 20, och vi satte oss i soffan med lite popcorn och kikade Morran&Tobias-filmen. Helt störd film verkligen!

Har bäddat ner oss i sängen nu. A ligger bredvid och snarkar, hör hur F kraxar i babyvakten. Borde sova, men är inte trött. Nackdelen med att sova en stund på dagen. Jaja, ska nog sätta på något på TVn som jag kan somna till.

God natt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0