Jobbstart & förkylningsastma

Ursäkta min frånvaro. Livet kom emellan lite. Vi har hunnit med 1-årskontroll (12,47kg/79cm), vaccin på de (vilket visade sig sen var dumt!). Sen for vi till stugan. Jättemysigt. Toppade dock vistelsen där med att slå mig ner i en solstol med Frank i famnen, som sen smällde ihop. Så nu kommer han föralltid ha en notis i sin journal att han fått en solstol i pannan.
 
Vi åkte hem i torsdags. Besökte Närakuten vid KS på kvällen, för hans smäll i huvudet. Allt lugnt.
 
Jag började jobba i fredags. Dagen gick åt till att ordna inlogg överallt, och kolla så att allt funkar. Skickade även in lite kvitton för nappis-besök, hejja Landstinget! Blev väldigt väl välkomnad tillbaka, kul att man varit saknad!
 
 
 
Men nu till Frank. Han blev förkyld för typ 2,5 vecka sen. Vi fick skjuta på vaccinationen två gånger. Symtomfri i 2-3 dagar, och allt skulle vara lugnt. Så i tisdags fick han sina sprutor. Nu har förkylningen blossat upp igen. Inatt har han haft en väldig hosta, så han knapp sovit något. På förmiddagen idag åkte vi till Närakuten igen, då hans andning var väldigt ansträngd. Kan kunde tydligt se sk indragningar kring bröstkorgen. Han använde verkligen hela bålen för att kunna andas. Vi fick jättebra hjälp där, knappt nån väntetid alls! Fick träffa en jättebra läkare, som kunde konstatera förkylningsastma. Han fick inhalera två gånger på plats, tycker att de hjälpte väl direkt. Så nu har vi fått två olika puffar utskrivna. En vidgande, och en kortisonvariant. Ska puffas var tredje timme nu under fyra dygn. Lilla vännen! <3
 
Mitt hjärta går verkligen sönder när man ser att han inte mår bra. Han har ändå varit rätt pigg, kunnat busa och leka. Och han äter precis som vanligt (tack-å-lov!), men hostan gör att han blir ledsen. Han hostar så han nästan kräks. Det låter så jobbigt för den där lilla kroppen. Jag hoppas att puffarna kommer ha önskvärd effekt nu!
 
Så ja, helgen blev inte heller som vi tänkt. Vi har sovit dåligt hela familjen. Jag blir stressad över de, då jag verkligen behöver vara utvilad för jobbveckan som kommer. Men på något sätt så orkar man. Man får nån form av superkraft.
 
Nu ska vi äta lövbiff till middag. Frank ska få lite fryst mango, det är ju smarrigt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0