Akut förstoppning

Kvällen blev minst sagt händelserik. Frank har varit förkyld nu senaste dagarna och ätit lite dåligt. Han har inte bajsat heller, men vi tänkte ju att det var för han inte ätit. Idag på förmiddagen verkade han ha lite ont i magen, så han fick en Resulax (microlavemang). Kom bara ut lite löst då, så tänkte att det inte var förstoppning iaf.

Han piggade på sig under dagen. Nu ikväll har Alex familj varit här för att fira min och Andreas födelsedag. De gick vid 20-tiden, å Frank somnade en stund därefter. Jag och Alex la oss i soffan å kikade Solsidanfilmen. Efter en stund vaknar Frank och skriker i ren panik. "Aj aj aj aj, mamma!". Den skräcken och den paniken i hans ögon har förevigt etsat sig fast på min näthinna. Spänd som en pilbåge släppte han värsta rökaren. Efter de somnade han om igen.

Efter typ 30min till så vaknar han på samma sätt igen. Samma smärta. Samma panik. Kom lite gaser även då. Ringde 1177. Fick till svar att de inte kunde ta emot mitt samtal pga hög belastning. Aldrig hänt förut! Jaha, vad gör jag då?! Ringde min kära syster, som försökte lugna mig. Hon sa att det är helt okej att ringa 112 vid dessa tillfällen (hon har tidigare jobbat på SOS Alarm). Fick prata med en operatör som gjorde sitt bästa för att lugna mig. Hon kopplade in en sköterska i samtalet. Fick svara på frågor om Franks status. Han hann lugna sig under samtalets gång. De tyckte iaf att en läkare skulle titta på honom, så de skickade en jourbil. De kom efter ca 30min. Vilka änglar! De tog tempen (37,0) samt kände och lyssnade. Han sa direkt att det finns massa bajs kvar i tarmen, så en akut förstoppning mao.

Så nu, 2h senare, efter 1 Resulax till samt 1 Klyx så har mkt av skiten kommit ut. Frank var helt slut, somnade stående i Alex famn. Min lilla hjälte!

(null)
Slagen hjälte!

Han sover nu i sin säng. Hoppas han slipper ha ont nu under natten. Vi åker nog till en Närakut i morgon för lite uppföljning. Om vi ska fortsätta Klyxa några dagar eller hur vi ska göra.

Usch, kommer aldrig glömma hans skräck och panik över att ha så ont. Lilla hjärtat! Usch, mitt hjärta går i tusen bitar när han har ont. Nu hoppas jag att vi slipper mer skit framöver. <3
Lisa
2018-12-09 @ 17:15:50

Lilla Frank! 💙 Hoppas att han mår mycket bättre idag. Fruktansvärt när de små inte mår bra. Kram på er!

Svar: Så hemskt! En känner sig så maktlös! Smärtan fortsatte tyvärr imorse, så blev runtskickad till diverse mottagningar. Han är ok nu, å vi är inte så mkt klokare. 😔❤️
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0