Ny resväg till jobbet

I mellandagarna gick bussarna mer sällan en vanligt från där vi bor. Den jag brukade ta tajmade inte alls, så åkte istället en annan buss som går till Alvik. Hoppade där på tuben till Fridhemsplan. Insåg att det tar ungefär lika lång tid som att åka andra vägen (buss till Sumpan, och sen tuben därifrån). Den nya vägen är mkt skönare, buss en längre sträcka och bara 3 hållplatser tunnelbana. Jag föredrar buss helt klart, blir så himla åksjuk på tåget. Så nu har jag fortsatt åka den vägen. Bussen går 06.48 från Mariehällskyrkan, tar ca 15min till Alvik och sen tar tuben 5 min till Fridhemsplan. Efter en promenad så kliver jag in på jobbet vid 07.20, ungefär 40min sedan jag gick hemifrån. Ändå helt okej tidsmässigt, med Sthlmsmått mätt!
 
Jag längtar dock till den dagen jag kan gå/cykla till jobbet!
 
Igår var det rätt lugnt på jobbet. Idag är det destomer å göra. Är på Ptrygiemottagningen på fm, och på Corneamottagning på em. Kul med lite variation! Ett ptrygium är alltså en inväxtning av konjunktiva över hornhinnan. Helt ofarligt, men kan ge skav och påverka synen. Här på St Eriks opererar vi sånna patienter när synskärpan störs allt för mkt, eller om patienten har väldiga besvär med skav osv.
 
 
Nu ska jag gå och äta en banan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0