En måndag som kom, och passerade

Tisdag idag. Måndag igår. Vecka 20 redan, snart har halva året passerat. Orimligt.
 
Jobbade igår, som vanligt. Hade den nya optikern med mig hela dagen, var på keratokonusmottagningen. Tycker det är svårt att lära upp nya. Det tar mkt energi och mkt tid. Men hon är duktig, så tror nog hon kommer fatta grejen ganska fort. Hon går med mig även idag. Idag ska hon ta lite egna patienter, kommer nog gå super!
 
Tränade sen efter jobbet igår. Spinningpass. Asså, folk som går på spinning är vääldigt speciella. Gör massa konstiga ljud, har supersnabba träningskläder på sig. Tror jag gick på ett pass med enbart stammisar. Blev utstirrad, speciellt av en snubbe. Alex hade nån teori om att jag tagit hans plats. Hans cykel. Så var det säkert.
 
Passet i sig var annars sådär. Bra träning såklart. Men fick ont i både fötter och rumpa. Not so nice. Antar att man blir härdad efter några pass sen.
 
Tisdag idag då. Efter jobbet ska jag på infomöte med SRAT (optikernas fackförbund). Vi anser att de inte gör ett piss för att få upp optikernas löner här på huset. Så är ju bra att de bjudit in till en infoträff. Ikväll sen ska jag på styrelsemöte i brf-en. Aldrig kännt mig så viktig som när jag får springa på massa möten en tisdagskväll. Joråååå.
 
Hatkärlek till värmen vi fått nu å. Så nice, men avskyr att svettas. Hade mer än gärna legat på en brygga i solen och haft de göttigt. Istället sitter man inne i ett hus utan AC, i kläder som andas noll. Jaja, går barfota i mina tofflor iaf.

(null)
Kommer ha finfina tånaglar hela sommaren nu!
 
Väldigt spretigt inlägg detta. Men så är livet ibland! Nu ska jag ta mig en frukt, och ta tag i arbetsdagen!

Angelica Wåhlin
2018-05-15 @ 12:13:59
URL: http://angelicawahlin.se/

Måste bara säga att tofflorna var ju supermysiga!

Svar: Ellerhur?! 😊 Kram!
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0