Uppskattad, och besviken på samma gång

Gick från lönebeskedet och kände mig uppskattad, men samtidigt så sjukt besviken. Jag fick högsta möjliga påslag. Som i slutändan är alldeles för lågt. Asså när ska politiker och folk som bestämmer (vilka ni nu är?!) lyfta lönerna inom landstinget?! Det gäller ju såklart inte bara oss optiker, utan sköterskor, undersköterskor osv. Folk som dagligen jobbar med att RÄDDA LIV (inte så mkt jag kanske, jag räddar ögon iaf!) borde vara förtjänt av såå mkt mer pengar. Så skevt allting blivit. Som inom Polisen. Personer som jobbar med livet som insats borde vara förtjänta av så mkt mer.
 
Morr.
 
Men ändå kul och uppskattat att jag är förtjänt av högsta, trots bara jobb på deltid just nu. Jag är nog ändå rätt bra asså!
 
Nu ska jag träna, att svettas en timme är bra för själen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0