En dag i taget

Har varit en helvetesnatt. Knappt sovit nåt alls. Kliat, kliat, kliat. Fyfan. Om en räknade dagar tills bf innan så räknar jag timmar nu. Minuter.

Tagit en lugn morgon härhemma med F. Ska snart gå och lämna honom på föris. Bm Jennie var väldigt tydlig med att tiden jag är sjukskriven är för MIG, och inget annat. Inte för att hämta/lämna tidigare på föris. Det måste jag försöka komma ihåg. Men en sovmorgon för både mig och F var nog precis vad vi behövde.

Har tid hos Åderbråcksklinikerna idag istället, gårdagens besök blev tyvärr inställt. Är rätt orolig inför det besöket med. Har fått ont i benet nu, på två ställen. Där smärtan sitter är det inget åderbråck, utan mer en liten svullnad som gör ont att trycka på. Vore väl förjävla typiskt om jag får addera blodpropp till listan över grav-komplikationer.

Ska till jobbet sen. Jobbar 4h/dag nu, så idag blir det 12.30-16.30. Kommer vara lite olika, förmiddag vs eftermiddag. En dag som denna, när natten varit ett helvete, så var det skönt att inte behöva stiga upp vid 5.30.

Usch, nu börjar tårarna rinna. Måste nog köpa vattenfast mascara, annars får jag nog gå osminkad framöver. Vilket bekymmer, ellerhur?!

Nej, dags att få på F lite kläder så ska vi traska till föris.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0