Tromboflebit

Var idag hos en annan kärlklinik för en second opinion. Fick ett såå mkt bättre bemötande! Läkaren undersökte mitt ben än mer noggrannt. De två ömmande knölarna fick en genomgång. Jag kände mig så överkörd och bortkörd vid besöket i tisdags, nu gick jag därifrån med en helt annan känsla.

Å mkt riktigt, jag har fått två ytliga blodproppar. Sk Tromboflebit. Är inget farligt, men såklart inte asbra. Är min åderbråcksven som proppat på två ställen. Sjukt läskigt, men skönt å veta att det inte är något farligt.

(null)
Mitt stackars vänsterben.

Läkaren pratade om ev blodförtunnande, men han vill avvakta för jag är preggo. Ska istället smörja med Hirudoid-salva och fortsätta med stödstrumpor. Så ska den värsta svullnaden och smärtan lägga sig. Ska såklart vara lite uppmärksam på mer svullnad osv. Förhoppningsvis så försvinner allt dehär efter grav. Annars var jag välkommen tillbaka!

(null)
Besökte Anders Holmberg på Venous Centre på Odenplan.

Känns skönt att jag kan släppa dedär nu!
Anonym
2018-11-30 @ 19:03:05

Men var det inte samma som första doktorn sa?

Svar: Nja.. han nämnde ingenting om ytlig propp/tromboflebit. Han undersökte inte ens knölarna/svullnaden. Utan viftade bara bort min oro med orden att det inte är något farligt.
Så i sak, jo, han hade väl rätt. Men sättet bemötandet ifrån honom gjorde mig noll lugnare i min oro.
malin.

Anonym
2018-12-03 @ 09:56:44

Jättebra att du gick till en annan mottagning med! Hoppas de försvinner sen. :)

Svar: Tack! :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0