Att välja förlossningsklinik

Vid nästa besök hos barnmorskan ska vi lista oss på den förlossningsklinik vi önskar tillhöra. Jag har varit så himla säker på att vi ska välja BB Sthlm på Danderyd, men nu tvekar jag lite. Har börjat fundera på Karolinska i Solna. Det ligger betydligt närmare fågelvägen, och det är smidigare att ta sig dit kollektivt både från jobbet och hemifrån. Blir det som sist, en hel del besök på Spec-MVC, så är det viktigt att det är enkelt att ta sig dit.
 
Samtidigt var vi så himla nöjda med BB Sthlm. Bemötandet, lokalerna, personalen, allt var super verkligen. Och där har vi ju varit en gång, det kommer kännas bekant.
 
Karolinska ska flytta till nya lokaler i slutet av oktober. Så där kommer ju allt vara superfräscht och nytt. De jag känner, som fött på KS i Solna, har varit nöjda. Men blir ju kanske lite annorlunda i och med flytten.
 
Har några veckor till att fundera, men som det känns nu lutar det åt KS i Solna.
 
 
 
Cassandra
2018-10-07 @ 21:35:44

Vad roligt! KS Solna kommer nog bli superfint! Vi flyttade in vår avdelning där i dag. Skönt att höra att du gillade bb Sthlm! Vi har nämligen bestämt oss för bb Sthlm efter mkt velande mellan det, SöS och Huddinge. Födde på bb Sophia förra gången så tror ändå vi kommer känns oss mest hemma på bb Sthlm. Kram

Svar: Åh va spännande! Vi (St Eriks) får flytta in först sept 2020. Det ser jag fram emot!
Ja, vi var verkligen supernöjda med Bb Sthlm! :) Så svårt att välja verkligen, finns för/nackdelar med alla förlossningar. Men tror i grunden så är alla bra! 😊
malin.

Anonym
2018-10-08 @ 08:14:49

Jag tror nog att de flesta förlossningar i Stockholm är bra, så blir nog bra oavsett! Kom ihåg också att det inte är säkert att du får föda där du är listad, men det har du säkert koll på!

Svar: Det tror jag med! :) Ja, man är ju allt lite nervös att bli hänvisad när man väl valt en förlossning. Får försöka ta det som det kommer!
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0