Besök hos barnmorskan

I vecka 25 så träffar både första- och omföderskor sin bm. Hon mätte och vi lyssnade på hjärtljuden. <3 Tickade på bra därinne! Allting såg jättefint ut. Blodvärdet hade börjat dala lite, så behöver ta lite tillskott nu. Ska bara vänta tills magen har lugnat sig efter antibiotikakuren.

Såhär ser statusen ut i vecka 25.
Blodtryck: 120/60
Hb-värde: 115
Blodsocker: 5,5
Vikt: +13 sen innan grav
Hjärtljud: 140
Sf-mått: 24cm

Ska förbi labbet nu och lämna lite blodprov. Bebisen i magen är, precis som Frank, Rh+. Å jag är Rh-. Så för att jag inte ska bilda antikroppar mot bebisen kommer jag få en spruta i vecka 28-30, och sen även efter förlossningen.

Så status so far i graviditeten är bra! Gillar min nya bm å, hon var väldigt go!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0