Läkarbesök & utebliven sömn

Igår var jag dels hos barnmorskan (rutinkontroll) men även hos läkaren. Bm-besöket gick bra. Fick lyssna på bebis. <3 Fick lite info om fortsatta planeringen. Ska få ny bm (igen!), då min ska byta mottagning. Har bestämt mig för att det inte ska påverka mig. "Min" bm kommer ju ändå inte vara med på förlossningen, så likabra att inte fästa sig allt för mkt vid henne. Denna gången blir ju besöken lite mer glesa än med första. Tänkte först att det kändes sådär, nu är jag rätt glad att slippa springa där helatiden.

Läkarbesöket då? Tanken var att prata Puppp, det jag drabbades av i slutet av grav med Frank. Vi pratade lite om och kring det som hände, den behandling jag fick och vad som gjordes. Fick bekräftat att de hade gjort allt som gick att göra. Vi pratade även om vad som sker om det, mot förmodan, skulle bli så igen. Känns skönt att få höra att "vi kommer göra allt för att lindra och störra dig då!". Finns ju ingen som kan sia om hur framtiden blir. En kan bara försöka tänka här-och-nu, och ta det som det kommer. Känner mig redan lite lugnare. Känns väldigt skönt att bli tagen på allvar.

Efter MVC-besöken åkte jag hem och sov. Typ. Denna hosta gör mig galen! Har knappt sovit nånting inatt. Så jobbigt verkligen. Är hemma idag med mao. Så trist verkligen, då jag känner mig pigg i kroppen i övrigt lixom. Jävla skit-basciller!

Planen idag är väl typ att göra minsta möjliga. Alex och Frank gick för en stund sen. Jag har varit vaken sen 5, så ska försöka somna om en stund nu. Kommer väl vakna om en kort stund, av hostan eller för att jag är kissnödig (dricker massa vatten för att göra hostan lite lindrigare).

Blää.. å ingen kanelbulle får jag idag heller!

(null)
Sjuk, på kanelbullens dag! :(
Angelica Wåhlin
2018-10-04 @ 10:52:48
URL: http://angelicawahlin.se/

Skönt att det gick bra hos BM & läkare ändå, men så tråkigt att du är sjuk :( Krya!

Svar: 😊 Tack! 🤧 Kram
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0