Update efter helgen

Kalendern har slagt över i september. Sommaren, och ledigheten, är nu officiellt slut.
 
Igår, lördag, åkte vi till Västerås över dagen. Mötte upp syster o co för en lunch. Sen rullade vi hem till mamma&pappa och hängde där en stund. Åkte på tidiga eftermiddagen hem till syster o co. Hon har fyllt år, så vi firade henne med god mat och fika. Alltid bra med familjehäng. <3
 
Idag är det söndag. Alex har farit på derbyt, och jag stökar på lite härhemma. Mår ändå ganska bra idag, så fixar med lite tvätt, bäddar rent osv. Strax kommer Anneli hit en stund. Ikväll sen ska vi äta lövbiff och spela Bingo Lotto. Bra söndag helt enkelt!
 
I morgon  börjar Frank på förskolan. Hade tänkt skriva att det är helt galet, men det känns ändå rätt rimligt. Rimligt att en tvååring faktiskt går på förskola. Tiden har dock rusat iväg. Dessa två år har bara sagt swisch! Har varvat föräldraledighet på heltid, jobb på heltid och sedan en period med deltid av de båda. Är så glad att vi maxat våra dagar så mkt som vi gjort. Vi sparade väldigt mkt föräldradagar första tiden. Tills barnet fyller 1år kan man vara hemma utan att ta ut f-dagar utan att ens inkomst hos FK påverkas. Så första tiden tog vi knappt några dagar alls. Framförallt inte när jag jobbade lite extra på helgerna. Får se hur vi gör när bebis kommer, blir nog svårt att få till helgjobb då när man adderar en 2-åring till ekvationen!
 
Nog om det. Förskola i morgon. Jag är SÅ nervös. Det är ny mark, både för mig och för Frank. Jag vet inte hur man ska bete sig på en förskola. Enkla tipset jag fått är att helt enkelt göra som pedagogerna säger. Låter ju rätt rimligt! I morgon börjar han kl 9, som resten av veckan. Stod att vi går hem efter lunch i morgon, så det blir lite mjukstart. Resten av veckan kommer han vara där över vilan också. Får se när vi känner oss mogna för att jag går därifrån en stund. Vanligtvis brukar det vara dag 3-4 nånting. Ah, det blir spännande detta!
 
Nej, ska stöka undan lunchen nu. F sover, å jag tänkte krascha i soffan en stund innan Anneli kommer.
 
Ha en finfin söndag, å Hejja Bajen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0