Helgen, och andra advent

Helgen har rusat förbi, som alltid! Jobbade i lördags. Varit sjuk nu två helger i rad, så var skönt att vara tillbaka. Var jag och en optiker till som jobbade, så vi delade på patienterna. Skönt att få både butik och undersökningar lixom. Dagen var rätt lugn, men gick ändå rätt fort! Var hemma strax innan 16. Piffade och bytte om, pussade på mina pojkar och åkte sedan in till Odenplan. Begav mig hem till Becc & Max för det årliga glöggminglet. Hade inte alls tänkt stanna sådär superlänge (det är inte askul att vara hemma själv med båda kidsen atm!) men vips så var klockan 21.30. Rusade och hann med bussen till Sumpan, unnade mig sen en Uber hem till dörren. Kvällen var iaf himla trevlig! Så mysigt att de kör på med glöggminglet varje år.
 
Idag är det söndag, och andra advent. Vaknade av att F ropade att han ville gå upp, klockan var då 7.15. Ingen sovmorgon här inte! Han var dock nöjd med att titta på något på TVn, så jag fick slumra till ute på soffan. Vid 8.30 gick Alex och Elton upp å. Vi fixade med bilstolarna på fm. Jävla meck att få de att sitta bra. Ska nog rodda om lite, men det funkar för nu iaf! Det är fan inte lätt att montera stolarna med två missnöjda barn i hasorna! Efter lite lunch och vila så rullade vi ut till Ikea. Köpte bland annat ett jättefint påslakan till Frank, och ett set med tågbana som han fick i adventspresent. Han blev jätteglad!

(null)
Lillebo tågbana och Upptåg påslakan.
 
Vi var hemma sen till middag. Alex slängde ihop lite tacos. Käkade, och sen vips var klockan över 20. Tog tiiid att natta både Elton och Frank idag. Så min och Alex filmkväll blev nu till att iaf se Solsidan innan läggdags. Småbarnslivet.
 
Solsidan som sagt, trevlig kväll!

(null)
Andra Advent.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0