Luciatåg, punkterad ganglion och kaskadspya..

..allt detta hanns med innan lunch! Jag ska ALDRIG äta lunch på Fridays med en bebis igen. När Frank var runt året lunchade jag och mamma på Fridays. Då sket Frank ner sig REJÄLT. Slutade med att vi gick å köpte nya kläder till honom. Så idag då. Hade lagom satt oss och beställt, jag, Elton och Anneli. Vid exakt samma bort som sist. Så bjuder E på vääärsta kaskadspyan. Över hela mig, sig själv och bordet. Asså chocken! Anneli hämtade massa papper, och jag försökte mest förstå vad fan som hände?! Elton blev jätteledsen, lilla stackarn! Vi repade oss, tvättade av det värsta på toan. Han verkade ändå rätt okej! Jag vill tro att kräkan berodde på helt fel mat- och soverutiner idag. Allt blev bara tokigt!

Elton hade en stökig natt. Sen gick vi upp typ 1h tidigare, då Franks föris skulle lussa kl 8. Frank, som numer säger nej till ALLT, skulle absolut inte ha nåt lucialinne på sig. Tog dock med allt, och väl på föris ville han också. Han fick vara en liten Lucia-tomte. <3 Så fin!

(null)
Finaste Lucia-tomten!

Elton var med han å! Alex slängde ner han i selen, och han trivdes! Kul å komma upp och få se lite.

(null)
Peppad på Lucia!

Alex for sen till jobbet, jag å E åkte in till stan. Mötte upp Anneli i Kungsan. Slängde i Elton lite lunch (big mistake!), då jag skulle iväg på ett läkarbesök. Som jag trodde skulle ta tid. Jag hade tid 10.40. 10.38 var jag klar. Fick mao komma in tidigare. Var alltså hos en ortoped med min lilla knöl på stortåleden. "Denna tar vi hål på direkt!". Sagt och gjort, en lång nål och ett splash så var den borta. Kan tycka att de borde kunna gjort detta på VC, men skönt att det är gjort iaf! Risken finns att den kommer tillbaka, och iaf blir det operation. Håll tummarna att den håller sig borta!

Mötte upp Anneli och Elton och gick en promenad i Humlegården. Sen begav vi oss till Fridays, och ja det har jag ju redan skrivit om..

(null)
Ändå rätt glad efter sin monster-kräka!

Elton kändes pigg, men vi åkte hemåt ändå. Planen var annars att kika affärer med A. Får bli en annan gång! Vi kom hem nu för en stund sen. E somnade i vagnen påvägen hem, så jag har tagit en dusch och sanerat mig. Sitter och chillar lite i soffan. E borde vakna snart, och förhoppningsvis vilja äta lite mellis. Sen ska vi gå å hämta brorsan.

Kvällen blir lugn iaf. Förhoppningsvis inga fler kräkor. Håll tummarna!

Trevlig fredag!
Anonym
2019-12-15 @ 00:49:10

Du vill inte punktera ganglions på vc.

Svar: Varför inte..?
malin.

Anonym
2019-12-15 @ 21:21:43

För att det inte är några ortopeder som jobbar där. Precis som du inte vill gå med en hornhinneavlossning och få den behandlad på en vårdcentral.

Svar: Behövs verkligen en ortoped för att sticka in en nål och punktera ett (en?) ganglion?
Finns för övrigt inget som heter Hornhinneavlossning. Är nog Näthinneavlossning du tänker på. 😊
malin.

Anonym
2019-12-16 @ 23:12:46

Behövs gör det väl inte, man kan ju lika gärna göra det själv, men det är inte lika riskfritt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0