Börjat bearbeta?

Inatt kom de första mardrömmarna om förlossningen. Vaknade och höll krampaktigt i täcket och var helt kallsvettig. Antar att kroppen börjat bearbeta. Jag ska försöka få ner min förlossning på pränt, men har inte riktigt känt mig redo. Har börjat fundera lite. Förminskande tankar om mig själv dyker upp. Kommentarer som att det gööör ont att föda barn, sååå farligt kan de inte ha varit osv. Men känslorna är mina. Upplevelsen är min. Ingen annans. Så jag ska sluta genast med att förminska dom!

Har precis gett Lillebror lite mat. Alex sover inne hos Frank. Han, alltså F, har sovit lite stökigt inatt. Plutten, mkt att bearbeta även för honom.

Ska försöka somna om någon timme nu. Väntar annars en lugn lördag för vår del. Skönt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0