Försöker få till en vardag

Idag är det onsdag. Lillebror blir hela 3 dagar idag! Galet att det gått så lite tid sedan förlossningen. Med Frank blev vi kvar på BB i 1 vecka. Så det hade ju gått betydligt fler dagar när vi väl fick komma hem. Så därför känns det så konstigt att lillebror "bara" är 3 dagar änsålänge.

(null)
Dagens färgglada outfit!
 
Har kännt mig relativt pigg idag. Bemödade mig tillochmed att slänga på lite smink imorse. Det gör väldigt mkt med den egna känslan, att inte behöva möta ett trött och blekt ansikte i spegeln. Sov väldigt dåligt natten till idag. Har knappt sovit mer än 1h i sträck sedan förlossningen. Så att jag känner mig trött är inte så konstigt. Addera en förlossning på det, ja ni fattar. Men kroppen känns okej. Proppar i mig smärtstillande mot eftervärkar och spänningar i brösten. Efter 6h säger kroppen verkligen till att det är dags för en ny dos. Klarar mig hyffsat på kombon Alvedon+Ipren.
 
Jaja, tillbaka till dagen. Vi beslutade oss för att Frank skulle få vara på föris idag. Han var hemma med mormor både måndag och tisdag, så vi kände att han behövde en dag med lek och bus. Vi städade undan en del här hemma på förmiddagen. Alex for till Ica Maxi för en storhandling helt solo, jag och lillebror mös här hemma på soffan. Vi har nu även installerat vår ersättningsmaskin (Baby Brezzan), änsålänge äter lillebror såpass små portioner så vi blandar manuellt. Men snart kommer den komma till användning. Jag hoppas att jag kommer bli så nöjd som andra verkar vara!

(null)
Bebisbubbla Deluxe!
 
Vi har även tagit fram Newborn-sisten till Stokke-stolen, tvättat tyget och fått den på plats. Å plockat fram Baby Björn-babysittern. Den känns han dock för liten för änsålänge, men snart ska han få gunga loss i den.

(null)
Dags för lillebror å vara lite social vid matbordet.
 
Beslutade oss även för att ta bort åkpåsen till babyskyddet. Med påsen i fick inte spädbarnsinlägget plats, blev alldeles för knöligt. Kändes som att Lillebror inte fick det huvudstöd han behövde utan inlägget, så vi får packa in honom i filt istället. Tror det blir bra ändå.
 
Har även fått lite babykläder sålt, som han vuxit ur. Eller, snarare varit för stor för sen början. Vi hade en del plagg kvar i storlek 44 från Frank, och dessa är alldeles för små för lillebror. Så de har jag sålt iväg. Vi har noll planer på ett syskon, så allt eftersom kommer jag sälja kläderna han växer ur. Lite vemodigt är det ju såklart. Kommer nog spara några enstaka plagg, för det sentimentala nivet!
 
Alex hämtade Frank strax efter 15. Direkt han kom innanför dörren hör jag honom ropa efter Lillebror. Asså min finaste (numera) stora Frank. <3 Han hade haft en toppendag på föris. Han får nog gå dit även i morgon. Då vankas det nämligen återbesök på BB, och syskon är inte välkomna att följa med tyvärr.
 
Nu är det strax dags att natta den stora, och mata den lilla. Jag hoppas Frank vill sova relativt tidigt ikväll, vore mysigt att se nån film med Alex. Var väl typ hundra år sen vi kunde ta kväll tillsammans. Får ta till vara på de tillfällen som ges helt enkelt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0