Hem till vardagen

Overklig känsla att kliva innanför dörren och veta att livet aldrig kommer bli detsamma! Så häftigt å se Franks reaktion på lillebror. Ångrar att jag inte bad mamma filma. Frank var helt tossig. Skulle busa och showa för brorsan. Han dumpade massa bilar på honom, å tyckte att de skulle leka. F var inte helt nöjd med att brorsan bara sov. "Bebis gå upp!". Så himla gulligt! Tror de kommer bli fina bröder. <3

Känns väldigt skönt att vara hemma igen. Tiden efter förlossningen har varit jättebra! Underbar personal på eftervården. Har fått bra stöd, och känt mig väldigt bekräftad angående min upplevelse. Har fått tid på Auroramottagningen om ca 4 veckor, för att prata igenom min förlossning. Blev erbjuden kuratorkontakt här och nu, men avböjde. Min bm från MVC ringde när jag kom hem, så himla fint av henne. Hon hade noterat min låga skattning av förlossningen (2 av 10), så hon ville följa upp lite. Fick en tid hos min "samtals-bm" här om nån vecka. Det känns bra!

Nu ska vi försöka landa, och läka. Hitta en vardag. Önska oss lycka till!

(null)
Klädd för hemfärd.

(null)
Så redo att åka hem!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0