Tröttnat på min usla hållning

Var på mammadejt idag i MoS. En av mammorna fotade oss, och jag fick typ en chock när jag såg min hållning. Asså herregud, Quasimodo ligger i lä lixom! Så googlade lite förbättra-hållnings-tips och kom då in på Hållningssele. Så klickade snabbt hem en från MEDS.se. Detta var vid 16.40. 19.35 fick jag den levererad till dörren (i vilken annan stad kan man få saker hem så fort?!). Så nu har jag haft på mig den i snart 1h, och det känns verkligen! Jag tror fan stenhårt på denhär. Den tvingar en att brösta upp sig, förhindrar att axlarna faller framåt. Man ska ha på sig den i 1-3h per dag (i början 1h, sen trappa upp) och jag tror verkligen att den kommer göra skillnad.
 
Jag köpte min på MEDS.
 
Har även tagit tag i och bokat en tid hos en kiropraktor (naprapaten jag gick hos tidigare har flyttat sin verksamhem!). Har börjat få som foglossningssmärtor i ländryggen. Inte alls nå trevligt. Det känns när jag går, speciellt när jag suttit ner en stund. Men det går bra att tex cykla och träna. Det känns som att något hamnat i kläm, en nerv eller så. Så jag hoppas att en kiropraktor kan knäcka lite saker på plats. Ska dit på torsdag nästa vecka. Ska försöka göra lite stretch tills dess, har lite övningar sen förra grav (vill minnas att jag hade typ samma problem då!).
 
Det är helt klart en fysisk påfrestning att vara gravid, och att sedan försöka lappa ihop sig efteråt. Mitt mål är att vara någorlunda återställd till årsskiftet. Skynda långsamt!
 
Nej, dags att natta barn!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0