Faceplant, mörkläggningsgardiner och träning

Påskhelgen lider mot sitt slut. Förvisso ledigt i morgon också, men så blir det mer som en vanlig söndag. Vi har fått fira med nära och kära på lite annorlunda sätt i år. Som såklart många andra. Men tycker ändå att vi haft en fin påskhelg. Utevistelse i fredags med korvgrillning på Björnön och sedan köttgrillning på kvällen. Fredagen avrundades dock med ett Faceplant för Elton, och ett besök på akuten. Där kunde man konstatera att inget var trasigt, mer än tandköttet. Ena framtanden sitter lite löst, men efter ett besök på Aqua Dental i Sollentuna fick vi ett OK för det. Vi har såklart anmält det hela till vårt försäkringsbolag, ifall de permanenta tänderna tagit skada. Nu ska vi bara hålla koll så att tanden inte dör. Lilla hjärtat, varit så duktig! Han tycker verkligen att det är mysigt att bli undersökt av läkare. Sitter stilla som ett ljus, och charmar alla han möter. <3

(null)
Jag å min jobba-hemma-skäggige karl!

(null)
Min lilla vilding! <3

Idag söndag har jag hunnit med att tvätta fönstren i sovrummet, å få upp nya gardiner där. De är mörkläggande, såå bra! Mamma hade fyndat dom på Myrorna för typ ingenting. Såå bra! Även hunnit med ett SkivstångIntervall-pass på Friskis. Svettigaste! Nu ikväll har Alexanders syster med sambo varit här. Grabbarna fick leta påskägg, sedan grillade vi och spelade Bingo Lotto. 100:- vann vi, på 8 lotter. Skandal!

(null)
Blev väldigt bra med de nya gardinerna!

De gick hem för en stund sen. Alex nattar nu en speedad Frank. E sover. Jag kikar Robinson på TVn. Sådär lagom trött efter denna helgen.

Hoppas att ni haft en fin påskhelg!

Anonym
2020-04-13 @ 10:51:40

Men var du inte emot resandet? Det handlar inte om att kunna åka hem om man blir sjuk utan om att inte sprida smitta.. men jag kanske missuppfattar att ni varit i Västerås?

Svar: I min värld är det stor skillnad på att resa långt, sova borta, träffa massa folk än att bara åka över dagen, vara utomhus, inte träffa massa främlingar. Vi är friska och krya, så ser ingen anledning att vi ska isolera oss hemma. Att åka över dagen var precis lagom dos av äventyr för grabbarna. 🌸
malin.

Anonym
2020-04-13 @ 12:34:26

Både Gotland, Skåne och Jämtland ligger på ”över dagen” avstånd? Om ni skulle bära på smitta så kan den definitivt spridas av att ni åker oavsett. Jag är bara förvånad av dubbelmoralen.

Svar: Det tycker jag verkligen inte att de platserna gör.
Bär på smittan? Vi är friska och helt symtomfria, dvs helt fria att vistas i samhället.
Jag förstår din tanke, men i min värld är det två helt olika saker att resa på skidsemester en vecka till Åre än att åka till ett naturreservat över dagen 1h från hemmet. Misstänker att det är du som kommenterade angående mitt bröllop och eventuella gäster från Västerås. Jag hade exakt samma resonemang då.
malin.

Anonym
2020-04-13 @ 22:22:19

Men alltså driver du med oss nu? Att inte resa är att ta sitt ansvar. Dina föräldrar är i riskgrupp, även om ni är friska och krya så är Västmanland snart förbi Sthlm i vårdtryck. Jag hade köpt det helt om du inte så tydligt fördömt andras resor.

Svar: Varför skulle mina föräldrar vara i en riskgrupp? Såå gamla är dom inte! :)
I min värld är en dagstur något helt annat än att åka långt och bo kvar. Helt okej om du inte håller med.
Fördömt andras resor? ”Att folk åker iväg på planerade resor till fjällen/Gotland/Skåne övergår mitt förstånd!” En mening bland många andra i ett inlägg om tankarna kring hela Corona-grejjen.
Helt okej att du inte håller med mig i detta. Men blir bara lite fundersam varför du anonymt fortsätter att gå på mig. Du måste verkligen störa dig på detta och det är ju tråkigt såklart. Du får helt enkelt agree to disagree!
malin.

Anonym
2020-04-14 @ 20:29:42

Ja det är klart jag blir frustrerad.. att inte resa handlar inte om att sova över utan om att stanna där man är och definitivt inte träffa äldre anhöriga som i sin tur ev kan smitta andra äldre.. hela Sverige är på dagspendlingsavstånd från Sthlm. Varför skulle man sprida smitta ner när man sover än när man är vaken och vad säger att i te de som reser till Gotland/Skåne/Åre också är helt friska?

Svar: Nu hittar du ju bara på saker. Vi har inte träffat äldre anhöriga. Mina föräldrar är inte 70+. Du drar egna slutsatser om det lilla jag skrivit om detta, det ska du nog sluta med. Dina kommentarer drar väldigt mkt onödig energi, som jag gärna lägger på något annat.
Det borde nog du också göra.
malin.

Anonym
2020-04-14 @ 20:31:46

Och jag går inte på dig, men jag tycker du ska tänka efter hur du tänker kring andra när du gör precis som du inte förstod själv, och dessutom besökte akuten med ett barn, eller missförstod jag det och ni åkte till akuten hemma?

Svar: Som sagt, du drar egna slutsatser av det lilla jag skrivit. Kan ju bli lite tokigt då!
malin.

Anonym
2020-04-15 @ 16:17:09

Jag drar inga egna slutsatser, ni åkte iväg och umgicks med personer i andra regioner i en annan region och sökte dessutom vård där. I en tid när vi starkt avråds från att resa, inte för risken att bli smittade själv utan för risken att dra med sig smitta ovetandes och för att behöva belasta vården där den inte är dimensionerad för det. Det går ju jättebra att någon enstaka gör det men det verkar ju som de flesta andra hållet sig hemma i påsk, så förhoppningsvis ingen skada skedd!

Svar: De slutsatser du dragit helt på egen hand är 1. Hur länge vi stannade i Vås. 2. Vilka vi träffade. och 3. Vart vi sökte vård för Elton. Inget av detta har jag skrivit om i mitt inlägg.
malin.

Anonym
2020-04-16 @ 22:23:58

Fast du skrev väl det? Att du träffade dina föräldrar som är 60+ och din pappa är ju tillräckligt känd för att man ska fatta att han är i riskgrupp. Och sökte ni inte vård på akuten i Västerås? Alltså, jag är inte emot eget ansvar i resande i dessa tider, men eftersom du är det känns det lite.. konstigt.

Svar: Nej, det står inget alls om det i mitt inlägg. Min mamma är för övrigr inte ens 60+! Hon skulle bli sjukt förolämpad om hon fick läsa detta! Och riskgruppen åldersmässigt räknas för övrigt från 70+.

Nu drar du egna slutsatser igen! Det enda jag skrivit om resande var en mening i ett inlägg från 3 april.

Lägg ner detta nu. Lägg energin på något vettigare istället.
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0