Första veckan i april

Dagarna blir till veckor. Frank har börjat fråga när vi ska åka och bada/gå på polismuseet/biblioteket osv. Han förstår ju inte alls detta som händer, men han börjar undra varför vi inte gör sånt som vi brukar. Har bara svarat att det är stängt, att vi får göra det när det är varmare osv. Så himla svårt dedär!

Frank har haft en toppenvecka på föris iaf. Bästa förskolan! <3 Vi har även stekt nattblöjan nu, på hans eget initiativ. Två nätter utan blöja och utan olycka, så himla duktigt! Det belöndes med en ny leksak idag (en biltransportlastbil, Hurricane Elton krajjade den gamla!). Så nöjd kille!

Elton röjjer vidare i livet. Han klättrar på ALLT. Totalt orädd och helt galen. Han kraschar mkt, men är alltid där å försöker igen. Faktiskt något att inspireras av.

(null)
<3

(null)
Min kloka underbara Frank! <3

Annars går dagarna mest. Från och med måndag så kapas vården på jobbet. Personal behöver frigöras till Covid-vården. Tror inte folk förstår vilken enorm belastning detta är på vården, ffa här i Sthlm. Att folk åker iväg på planerade resor till fjällen/Gotland/Skåne övergår mitt förstånd! En annan funderar lixom på om en fått krama sin farmor för sista gången. Jag sköljs ibland över med ångesten över att någon nära kommer stryka med i detta. Kan inte bara denna mardröm vara över snart?!

Fick besked från hotellet att som läget är nu så kör vi Kristi himmelsfärd. Det skär dock i hjärtat att min farmor och mormor&Hasse troligtvis inte kommer kunna/vilja/får vara med. Att skjuta på det hela känns inte heller rätt. Farmor som alltid sagt att hon så gärna vill vara med om mitt bröllop. Nu blir det förmodligen inte så. </3

Lite lägesrapport från familjen Slagbrand/Jansson.

Ta hand om er därute!


Anonym
2020-04-04 @ 09:36:41

Men precis som jag antar att tex din familj kommer åka till Stockholm för bröllop så kan det ju vara orsaker till att folk åker? Nu hoppas vi ju att allt är lugnare i maj, och jag tycker helt klart familjen ska åka om alla är friska, men det är ju egentligen precis samma sak, med det lilla tillägget att de dessutom åker till en region med en extremt hård belastad vård.

Svar: Det är ju lite skillnad att bara åka över dagen, än att bo kvar i flera dagar. Men jag förstår din tanke. De kommer ju dock inte vara i Region Sthlm såpass länge att de inte skulle kunna ta sig hem vid eventuell sjukdom.
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0