Vattkoppsvaccin

På dagen 1år efter Franks första spruta Varilrix så hängde vi på låset på Svea Vaccin i Sumpan. Frank fick således dos nummer 2 och Elton sin första. I tider som dessa så vill jag vaccinera mina barn mot allt som går! Har tidigare skrivit om anledningen till vaccin mot vattkoppor, kan väl enkelt summera att jag helt enkelt vill skona mina barn från en sjukdom som faktiskt kan bli rätt jobbig och allvarlig. Jag förstår folk som avstår, som tycker det är dyrt och onödigt. Men vi har valt att lägga dom pengarna för att till typ 98% säkerhet slippa vattkoppor.

Grabbarna skötte sig exemplariskt! Det firades med glass i solen sen!

(null)
Franks favvoglass, Macka/Båt-glass!

Hoppas de slipper biverkningar nu. De kan få några icke-smittsamma koppor och lite feber.

Någon mer som vaccinerat mot vattkoppor?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0