Det är fortfarande sommar!

Känns som hela Sverige börjat jobba igen idag? Skrivs om höst, skolstart överallt. Jag blir lite stressad över det, för i min värld är det ju fortfarande sommar! Vi är som sagt lediga tillsammans i två veckor till, det är massa ledig tid ju. Jag själv börjat inte förrän 1/9. Det är ju en hel månad bort!

Så det är minsann sommar fortfarande!!

Kan dock inte låtabli att börja tänka på hösten. Denna tid på året brukar jag alltid vilja "ta tag i mig själv", och i år är det inget undantag. För att inte sätta allt för stor press på mig själv vill jag inte skriva så mkt om detta, men det handlar nog helt enkelt om att jag vill kapa en del i vikt och helt enkelt må bättre fysiskt. Jag har även bestämt mig för att sluta med p-piller. Inte för att vi är sugna på en bebis till, utan pga att jag haft migrän vid några tillfällen på sistone. Migrän och p-piller är en sådär kombo. Har även fått en ny ytlig venpropp i benet (har en hel del åderbråck sen grav) och då känns det också sådär att äta p-piller.

Sen ärligt talat så blir det ju inte så mkt rajtan tajtan med en 1,5-åring sovandes i samma rum! Det finns ju andra sätt att skydda sig på.

Så lite smygstart med sånt. Samtidigt som vi ska ta tillvara på sista lediga dagarna. På onsdag ska vi fira Frank härhemma (ska bli hundra grader varmt i helgen så vi flyttade kalaset). Vi har även pratat om en dagstur till Furuviksparken. Sen blir det lite dagsutflykter här i närheten. Vädret ser lovande ut framöver, det gillas!

Hur ser era dagar ut, har ni börjat jobba igen?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0