En sväng till St Göran

Vaknade imorse och hade en konstig känsla i kroppen. Som ett tryck över bröstet. Måndagsseg tänkte jag, så gick upp och började göra i ordning mig. Trycket ökade mer och mer. Fick i mig lite frukost. Insåg att det gjorde ONT när jag tog djupa andetag. Såhär ska det ju inte vara. Klockan var då vid 6.30. Ringde 1177, som tyckte jag skulle åka in till medicinakuten på St Göran direkt. Sagt och gjort. Väckte Alex och berättade att jag inte alls mådde nå bra. Beställde en taxi och for dit. Var typ tomt när jag kom, så fick komma in relativt fort. Prover, EKG. Fick träffa en läkarstudent ganska snabbt som ställde massa frågor. Han tog lite kompletterande prover. De var ganska tidigt inne på att det förmodligen smärtar pga Reflux. Men de ville utesluta massa läskigt och farligt. Ett av blodproven, som testar för blodproppsmarkörer, var något förhöjt. Så jag skickades på skiktröntgen. Har började jag bli rädd på riktigt. Världens bästa Anneli kom och höll mig sällskap (Alexander var ju hemma med Elton, ville inte släpa dit honom!). Dröjde rätt länge innan jag fick komma in på röntgen, tolkade det ändå som att jag förmodligen inte var döende. Röntgen var ju något väldigt speciellt att vara med om. Åkte fram och tillbaka i nåt himla rör. Var rätt obehagligt att behöva ligga ner, smärtan och trycket ökade rätt mkt då. Men jag tog mig igenom det.

(null)
EKG-övervakning.
 
Efter en stund kom läkaren. Inga tecken på propp eller något annat på röntgen. Sån lättnad! Samtidigt, vad beror smärtan och trycket på då?! Det som fanns kvar på listan då var  reflux/gastroproblem. Hade ingen aning om att uppstötningar med magsyra kan ge samma symtom som en hjärtinfarkt! Så ska helt enkelt medicinera mot mina mag-issues. Lägga till lite uppstötningsmedicin. Och försöka vila.
 
Så ja, jag blir hemma nån dag till från jobbet. Tänkte skrota runt i mjukiskläder hela dagen i morgon. Det är jag fan värd!
 
Hur har er måndag varit?!

Anonym
2020-01-28 @ 19:04:09

Krya på dig!

Svar: Tack! :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0