Blev en vända till akuten

Skrev ju igår om att Elton fick lite krupp under kvällen. Han vaknade till nån timme senare med major krupp-anfall. Inte kul alls! Så fick ringa 112 och be om hjälp. Ambulansen var snabbt på plats. De gav honom kortison, och ville sen att vi skulle åka med in. Hade hoppats på att slippa det. Han brukar alltid bli bra efter att ha inhalerat, men kände att jag inte ska ifrågasätta. Så jag och E packade ihop oss och åkte med i ambulansen in. Han fick inhalera hela resan in. Vi fick efter en stund träffa en sköterska som kunde konstatera att behandlingen haft effekt. Vi fick sitta i ca 45min i väntrummet för observation. Han gjorde sedan en check till, och då fick vi åka hem sen. Beställde en taxi via Taxi Stockholm, de kunde erbjuda bakåtvänd bilbarnstol. Vi var hemma vid 2-tiden ungefär.

(null)
Snorig skrutt i pyjamas å skor. <3

Krupp är fan inte kul asså! Elton blir så himla rädd, inte lika farligt nu som första gångerna. Han minns väl nånstans att detta går över. Hade hoppats att han vuxit från det, men tydligen inte! Idag mår han bättre. Inte hostat så mkt, men är snorig. Även Alex är snorig. Frank är pigg iaf!

Å jag håller mig otroligt nog på banan! Varit trött idag, blev inte många timmars sömn inatt. Så tog mig en lur efter lunch. Planen är att jobba i morgon iaf! Alex lär bli hemma några dagar till, han kan ju jobba hemifrån sen iaf.

Nu ska jag natta E och sen ta mig en dusch! Sen vill jag kolla Estonia-dokumentären. Vi är på del tre.

Trevlig tisdag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0