Matförgiftning

Det har varit två HEMSKA dygn! Sent på kvällen/natten till onsdag fick jag så sjukt ont i magen och mådde riktigt illa. Ni vet när det lixom suger i hela magen. Kände mig verkligen åksjuk/gravidillamående. Och kräkan var inte sen att komma. Kallsvettades hela natten, fick knappt nån sömn alls. La en pizza även på morgonen. Happ, var bara att packa ihop oss och ladda för en bilresa hem. Inte kul att sova borta när man blir dålig. Grabbarna var såklart besvikna över att åka hem tidigare än tänkt, men fanns inte på kartan att stanna. Även om magsjuka/matförgiftning går över relativt fort så vet jag att det kommer följas av dagar med mina "vanliga" magissues. Å av nån anledning hade jag inte packat med mitt survival-kit. Oavsett hade jag velat åka hem, och tror inte Alex föräldrar vill ha en magsjuk kvar i huset längre än nödvändigt heller.

Nåväl, sov typ hela bilresan hem så det gick okej. Marsch pannkaka i säng när vi kom hem, och där har jag legat tills nu typ. Frank la en kräka även han när vi kom hem, men sen dess har han varit pigg. Alex och Elton verkar ha klarat sig iaf!

Mår bättre nu iaf. Hade feber å skit igår, fyfan va dåligt man kan må av det asså. Usch. Jag är nog på benen tills i morgon iaf. Som jag misstänkte så är det bara lite vanligt magont nu, men det kan jag hantera (och smittar inte!).


A
2021-07-29 @ 09:45:01

Har det varit nå knas med bloggen? När jag gick in nu har det dykt upp flera inlägg från över en vecka sedan.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0