Påskhelgen

Älskar långlediga helger. Mer sånt! Igår firade vi Påsk ute hos svärisarna i Vallentuna. Vi åt god påsk-mat, Frank busade runt, å vi passade på att låna högtryckstvätten. Chassit till vagnen fick sig en omgång, likaså mattorna i bilen. Så nu skiner allt, typ.
 
Vi rullade hemåt framåt kvällen. Frank somnade rätt ovaggad sen, varit en fartfylld helg för honom. Plutten ville inte åka hem. Så tacksam att han trivs så bra hos sin farmor&farfar. De brukar få låna honom över helgen, och jag hoppas att vi kan fortsätta med sånt även framöver.
 
Jag startade min söndag med ett gympass på Friskis. Tycker faktiskt att jag redan känner mig lite starkare, lite mer flås. Jag längtar tills jag kan använda mina gamla kläder igen. Men framförallt längtar jag efter en stark kropp utan smärta. Men jag skyndar långsamt. Kör på med mina trååkiga Mamma Mage-övningar. Stärka från grunden, viktigt!
 
Har sen varit själv med kidsen sedan lunchtid. Alex for på match. Eftermiddagen och kvällen har gått förvånadsvärt smärtfritt! Frank ville sova redan vid 19.30. Han somnade innan jag ens läst ut boken. Elton stökade nån timme till, men sover nu gott i nestet ute i soffan. Funderar på om jag vågar flytta på honom eller ej. Ska nog bädda ner mig i sängen istället och kolla Robinson där. Borde ju också sova nu när båda sover, men har en del att stöka bort först. Får se sen när Alex kommer hem, han förtjänar en utekväll så han blir nog sen.
 
I morgon är planen att åka och köpa balkongmöbler. Soffan är såld! Så nu blir det balkongpiff! Tänkte ta lite före- och efterbilder. Jag tror det kommer bli superfint därute. Ska ta hjälp av mamma med lite blommor och sånt.
 
Hoppas att ni haft en fin påskhelg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0