Torsdag

 Veckan tuffar på. Igår var jag och E hemma bara. Känner att en förkylning ligger å puttrar under ytan, så ville vila. Blev dock inte så mkt sådant, Elton vägrar sova på dagarna numer. Han måste vara inne i nån berömd fas, för han äter massor och vägrar sova. Såklart mysigt att han är vaken så mkt, men ibland vill en också få lite vila.
 
Så ja, gårdagen blev väldigt lugn. Hämtade Frank på föris. Gick en kortis till en innergård och lekte en stund. Blev dock kallt rätt fort så jag ville gå hem. Motvilligt gick F med på det. Kvällen såg ut som vanligt. Vi försöker natta varsitt barn. Elton stökade, men somnade tillslut. Frank också stökig, nattningarna med honom resulterar alltid i att en somnar bredvid honom. Så ja, det blir ju inte mkt till kväll tillsammans för mig och Alex nuförtiden. Allt handlar om barnen just nu, och det får vara okej.
 
Idag blir nog lite liknande gårdagen. Kanske går ut på en promenad eller så, är fint väder även idag. Frank börjar också bli lite snorig, är på gränsen att han får vara på föris. Eller, den gränsen är ganska hög ändå. Vid feber ska de stanna hemma i princip. Ah, vi får se hur dagen fortlöper. I morgon har Elton tid på BVC, så om Frank behöver vara hemma så vettetusna hur vi löser det. Alex får jobba hemifrån i värsta fall.
 
Har fått besked nu från församlingsgården. Lokalen var inte så skadad av vattenläckan, så den kommer att vara återställd till dopet. Sån lättnad! Måste ringa dit å boka in dopsamtal här framöver också. Och tills dess behöver vi ha bestämt musik och psalmer. Jag tror att jag/vi har en hum om vad vi vill ha för musik. Hoppas bara att det är okej med kantorn också.
 
Nej, nu ska jag äta upp frullen och få på mig lite kläder. Kan ju inte gå i morgonrock hela dagen idag också. Eller, kan jag det..?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0