Få pengar för att ens barn är sjuk?

Kikade på barnens försäkringar som vi har hos If och inser då att vi har rätt till lite slantar för när Frank va dålig i december. Jag hoppas att det inte är för sent att få det utbetalt. Har iaf mailat till If.

Nånstans känns det så fel att få pengar för att barnen är sjuka. Att jag ska "tjäna" på att de lider. Samtidigt, hur ska jag annars bli kompenserad? Pengar är väl nånstans det enda vi människor kan sätta ett exakt värde på. Men det är svårt att värdera känslor.

En del i det hela är ju också att vi faktiskt förlorar i inkomst dessa dagar. Så ersättningen blir ju delvis för det. Måste ringa FK och kolla hur vi ska göra med allt. Jag har sjukanmält migsjälv i måndags, innan Elton kraschade totalt, så att Alex skulle kunna vara hemma och hjälpa mig (jag är sjuk/förkyld även jag!). Så nu vet jag inte alls hur det blir med saker.

En sak är säker iaf, försäkra era barn!!

(null)


Lisa
2019-03-15 @ 07:41:28

Hur fungerar det med försäkringen? Vad får du betalt för?

Svar: Man får ersättning för de dagar man varit inlagd. 600:-/dag. Täcker ju lite inkomstbortfall och sjukhuskostnader. :)
malin.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0