Åh, hemma igen (igen)

Tisdag

Är nu hemma igen efter en trip till Lilla Saxaren. Överraskade mina päron där ute. Mamma grät och pappa såg ut som en fågelholk. Lyckat? Helt klart. Var så skönt att få träffa dom igen. En månad utan att ens träffa sina föräldrar är en himla lång tid för mig. Kanske är dags att vänja sig?

Har haft det riktigt skönt där ute. Längtar redan tillbaka. Blir nog en helg på sensommaren/hösten att se fram emot.

Måste ju bara berätta att jag fick Ingemar Stenmarks autograf idag. Hur ball är inte jag! Jag och mamma skulle till Konsum och handla i Waxholm när vi går förbi han på trottoaren. När vi gått över gatan så börjar vi disskutera om man inte skulle be om en autograf ändå. Eftersom mamma var så feg så fick man ju ställa upp. Så går tillbaka till där han stod och sa nåt i stil med "ursäkta att jag stör, men kan jag få din autograf?". Han mumlar nåt, och skriver i alla fall sitt namn på baksidan av våran matlista. Jag tackar så jääätte mkt och skuttar tillbaka till mamma som blev hur förvånad som helst att jag vågade. Äh vafan, en sån chans kommer inte två gånger!

image258

Ska jobba imorrn igen. Blir ju en kort vecka, så det känns okej. Helst av allt skulle jag bara vilja hänga kvar ute på Saxaren. Ska ju bli bra väder nu därute. Men men.. Man kan ju inte få allt här i livet!

Ett par skor, en svart halsduk och ett par solglasögon blev kvar här från i fredags. Nån som vet vems/vilkas det är?

/M



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0