Årsresumé

2008 har varit ett av dom bästa åren på länge. Mkt har hänt, iofs båda bra och dåliga saker. Här följer en liten resumé över året som gått.


Januari

Året började med en bakisdag hemma hos Clara. Vi firade in det nya året med dunder och brak hemma hos Clara. Trerätters middag, och underbart sällskap. Hur ska den festen kunna toppas i år? Mina nyårslöften var att inte äta smågodis på ett helt år. Och hör och häpna, jag klarade det! Mina planer för 2008 var även att flytta hemifrån, börja plugga och ta körkort. Nu bor jag i Kalmar, läser Collegeår på Högskolan i Kalmar och har ett finfint rosa körkort i plånboken. So far so good! 2008 var året Malin skulle ta beslut, fett av mig!

Investerade i början av året den berömda Wake-up-lighten. Vet väl inte om den gjort under för mitt morgonhumör. Men han är min trogna väckare varje morgon, och än idag står han bredvid min säng och lyser så fint varje morgn.

Lasse vinner en grammis för årets låt, Om du lämnade mig nu. En nykärlek för Lasse uppkom. Han är bara för underbar!

Andra avenyn, en svensk dramaserie i SVT, började följas frenetiskt. Den är så dålig, så den blir bra. Många tråkiga stunder har livats upp med denna serie. Heja!

Clara lämnade checken, för att bege sig ut på resande fot. Men hon skulle visst komma tillbaka..

"Det är bättre att trampa i tuggummi än att heta tuggummi i förnamn." Ett av Karls alla underbara citat.

Fick ett riktigt bakslag då jag insåg att jag inte hade behörighet till Optikerprogrammet..

..men då upptäcktes nåt som kallas Basår. Tack för den!

Sverige började sin resa tillbaka till handbollens finrum. EM i Norge skulle liras, och Sverige presterade mkt bra! Slutade på en 5:e plats, och säkrade en plats i VM i januari 2009.

Skrev in mig på Dennis Trafikskola. Den långa vägen mot körkort hade börjats på allvar.


Februari

Fröken Bruksgård firade sin 20-årsdag med fest på Bill o Bob. Riktig trevlig kväll.

En avskedsfest för Asienresenärerna ägde rum. Bittersweet!

Och sen for dom iväg, Clara, Becc och Sandra. Inte alls avis. Nejdå..

Ramona flyttade till Oslo.

På självaste Alla hjärtans dag klarade jag äntligen teoriprovet. Tredje gången gilt. Lyckades skrapa ihop 60 av 65. Jag var nöjd, men framförallt lättad.

Började övningsköra med pappa. Kan vara nåt av det värsta jag gjort i mitt liv! Nejdå, men min pappa och jag klickade inte direkt. Inte jag och kära volvon heller för den delen. Men det gick ju bra tillslut ändå.

Ryggen har spökat som vanligt. På vintern är den som sämst, även detta år.

Hamnade i nån form utav svacka. Kände mig rätt ensam, då majoriteten av mina vänner inte längre fanns i samma stad. Inte ens i samma land..


Mars

Åkte på benhinneinflammation. Himla bittert. Alltid nåt som stör min träning.

Dömandet av handboll tog fart på allvar. Hade väl inte så mkt annat å göra på helgerna.

Firade påsken hos Ramona, Stena och Hanna i Oslo. Helgen var bra, men inte toppen. Oslo var inget för mig.

Körningen hade en riktig djup svacka. Bröt ihop, och tyckte det var piss alltihopa.


April

Skickade in anmälan till högskolan. Planen var att läsa Basår i Linköping.

Skrev Högskoleprovet och lyckades få 1,3. Är nöjd!

Ändrade högskoleanmälan då jag upptäckt Collegeår i Kalmar.

Halkan avklarades i E-tuna. Riktigt roligt å slira runt lite.

Letatde upp dansken Kasper (som jag träffade i Holland 2002) på Facebook, och nån form av flirt tog fart. Han överöste mig med vacka ord, som tyvärr inte hade så mkt djup i slutändan.


Maj

Åkte ner till Göteborg på SM-finalerna i handboll. Riktigt rolig helg. Man sprang ju på självaste Björn Gustafsson på SM-festen.

Sommarvärmen kom tidigt i år, redan i mitten på maj.

En trip till Köpenhamn och Kasper bokades. Jag var himla peppad.

Vårruset sprangs med VLT. Var ganska kallt och jävligt, men himla trevlig tillställning de där.

Min "farfar" fick diagnosen ALS, som är en neurologisk sjukdom. Så jävla hemskt och orättvist.

Planer för sommaren började smidas, men även planer för framtiden.


Juni

Började månaden med att kugga uppkörningen. Har nog aldrig känt mig så värdelös som jag gjorde då.

Flydde stan till paradiset ute på Lilla Saxaren efter uppkörningsmissen. Var riktigt skönt att komma bort, och vädret var på topp!

Sverige spelade EM i fotboll. Premiären sågs hemma hos Adam, och peppen var på topp. Men det gick ju som det gick i den turneringen för Sveriges del. Men det är alltid nåt magiskt med somrar med stora fotbollsmästerskap på TV.

Looptroop lirade nere på Löga. Såklart var jag och Clara där.

Var i Tillberga på kusin/släktträff. Trevlig tillställning med en massa folk jag var mer eller mindre släkt med.

Åkte på semester till paradiset i en vecka. Underbart. Midsommar firades med min underbara släkt.

Min "farfar" gick bort den 27:e juni efter en tids kämpande mot ALS. Hans kropp orkade inte mer. För hans skull tror jag det finns en himmel, för där har han en given plats.

Sex and the City-filmen hade premiär på bio. Tyckte den var riktigt bra. Lika bra som serien.

Föräldrarna åkte iväg på semester, så var ensam hemma i 5 veckor.

Firade Millas födelsedag med en rejäl utgång på Pluto. Riktigt kul!

Tvivlen över trippen till dansken började krypa fram mer och mer.


Juli

Sålde min fina, svarta Crescent-cykel till min kusin. Hoppas hon blev nöjd med den!

Sommaren började ta fart på allvar. Sena nätter med vännerna hörde inte till ovanligheterna denna sommar.

Fick antagningsbeskedet från högskolan. Kom in på Collegeåret i Kalmar. Var så sjukt glad, men samtidigt livrädd. Mkt som skulle planeras, fixas och donas inför flytten.

Vi firade att det var sommar med en stor fest hemma hos Sandra. Blev en mkt lyckad kväll, med många fina minnen.

Köpte mig en ny kamera. En caramel-färgad Canon Ixus. Jag är mkt nöjd med den.

Fick en cykel av farmor. En fin-fin blå Kronan med 3 växlar.

Sen ägde begravningen rum. Riktigt jävla jobbigt. Mest för att se min farmor så himla ledsen. Men allt blev bra tillslut.

Fixade ett studentrum i en korridor i Kalmar. Tullslätten 21 kom att bli min nya bostad.

Vi hade avskedsmiddag för Clara, som beslutat sig för att flytta till staterna i ett år för att plugga. Alltid jobbigt att säga hejdå, speciellt till en av ens närmaste vänner.

Dagen innan det var tänkt att jag skulle åka till dansken säger han att det inte passar så bra att komma ner just då. Grymt besviken och ledsen, men samtidigt lättad över de. Då kunde jag glömma han, och gå vidare. Iaf för stunden. Var nog mest bitter över att jag inte skulle få några pengar tillbaka på biljetten.

Deppade inte alltförmkt över de. Åkte istället till Parken Zoo i Eskilstuna med Ramona dagen efter. En riktigt mysig dag tillsammans med henne.

Släktens namnsdag, dvs Christina, firades med mormor, syster och kusin på Vivaldi. Åt mkt god mat, som alltid där.

Åkte sen ut till paradiset på Lilla Saxaren, Behövde komma bort. Så underbart där ute. Kan nog inte ens beskriva stället rättvist med ord.


Augusti

Nedräkningen inför flytten till Kalmar började. Saker skulle skickas in, anmälas till och fixas.

Fick min älskade Kronancykel av min farmor.

Minikräftskivan hos Becc var minnesvärd. Regn ute, så vi fick sitta på Beccs golv och äta kräftor. Himla bra kväll.

Var och såg Lasse live i Örebro tillsammans med Clara, Sandra och Pet. En minnesvärd kväll. Lasse är så himla grym live. Han är så underbar.

Clara for sen till staterna. Blev ett känslomässigt farväl på Arlanda. Kanske det jobbigaste avskedet nånsin.

Möbler och annat inhandlades. Flyttpackningen tog fart på allvar.

OS följdes. Fiasko skulle jag vilja kalla det.

Jobbade min sista dag på checken. För den här gången..

Sen gick det stora flyttlasset till Tullslätten 21 i Kalmar.

Första dygnet i Kalmar var kaotiskt. Jag var ledsen, ensam och övergiven. Men det vände tillslut. Jag oroade mig för om jag verkligen gjort rätt. Och det hade jag. Alla gånger.

Åkte på funktionärsutbildning i Växjö.

Köpte en ny, fin platt-TV. En 32" Sony. Mkt fin!

Skaffade mig mobilt bredband från Tele2. Riktigt dåligt köp tyvärr.

Träffade Madde, min nya roomie. En underbar tjej från Enköping. Klickade verkligen direkt.

Sen träffade jag även Jonte och Chris. Sen även Cicci och Madde Konrad. Korridoren var verkligen så bra som jag knappt vågat hoppats på.


September

Första september började skolan. Var riktigt nervös och förväntansfull. Och två veckors introduktion tog fart.

Lärde känna underbara Dinah från Sundsvall. Helt klart en vän för livet.

En av höjdpunkterna under nollningen var helt klart Gardenpartyt. Massa studenter festar i ett stort partytält på gräset utanför Kåren.

Föreläsningarna drog igång Matte C och Biologi A skulle avverkas på 8 veckor. Det blir svettiga veckor kan jag säga.

Fick en krönika publicerad i Span, om livet som ny student i en ny stad. Riktigt roligt.

Sen var det nollningens riktiga höjdpunkt, Metamorfosen. Vi gick från yngel till grodor efter diverse uppdrag och bad i as-sunkigt vatten. På kvällen firades det med kräftskiva.

Började med träningen igen. Första intrycket av friskis i Kalmar var väl inte alltför positivt.

Fick en himla fin dammsugare av morfar, en Ergo Rapido från Electrolux.

Filmkvällar med roomiesarna instiftades. Vi har bland annat kollat på Greven av Monte Christo, Titanic, Black Jack och Anastasia.

Utekvällarna på Kåren tog fart. Vissa riktigt roliga, andra mindre roliga.

Skrev in mig på Gustafssons trafikskola här i Kalmar. Så nu jävlar ska körkortet kirras.

Blev en trip till Linkan för att träffa en massa Västeråsare. Var en riktigt bra helg som bestod av firande av Ems b-day, tacos till Bangkok Hilton och en himla massa skratt. Hann även med en dejt med David. Riktigt kul att träffa han igen.


Oktober

Skaffade ICA-kort. Grymt mkt vuxenpoäng på den.

Madde fyllde 20. Det firades med uppvaktning med tårta på morgonen.

Chili-carne-mannen skådar dagens ljus. Han är en kortvuxen mexicanare med förkärlek för Chili-con-carne.

Åkte till Västerås en sväng. Stan var densamma, på gott och ont. Kändes bra att träffa familjen och vännerna igen.

Var på en bondgård på studiebesök på Biologin. Var faktiskt himla intressant.

Ramona kom, överraskande, på besök. Blev en riktigt rolig lördag på Kåren. Fick rida på Chris rygg hem, dock inte helt smärtfritt. Vurpade när jag skulle hoppa upp. Det bjöd på en hel del skratt.

Började umgås med en viss J. Synd bara att han inte vill samma saker som jag med det hela. Men har iaf fått en riktigt bra killkompis.

Skrev Högskoleprovet. Fick 1,2 om jag minns rätt.

Det började dra ihop sig till tentor. Diagnoser gjordes, sammanfattningar skrevs.


November

Halloween firades hemma hos grannarna på 23an, och sen utgång på Kåren. Jag hade en riktigt rolig kväll, som kanske inte slutade som jag hade tänkt. Men ah, vad gör de om hundra år.

Höll på att bli påkörd, första av många gånger det händer i Kalmar.

Tentorna skrevs, med mkt goda resultat.

Fysiken och kemin drog sen igång, med en smärre chock.

Det började dra ihop sig till uppkörning. Körlektionerna kom allt tätare, och allting började sätta sig mer och mer.

Såg High School Musical 3 på bio. Jag är nöjd.

Kalmar vann SM-guld I fotboll. Staden var i extas.

Gick föreningsdomarkurs i handboll igen. Så nu får jag döma lite kids.

Hade en så sjukt crappig körlektion bara dagarna innan uppkörningen. Var som att jag aldrig kört bil förut.

Tog körkort 24/11-08. Har nog aldrig blivit så glad i hela mitt liv! Lätt den bästa dagen ever.

Hamnade i nån form utav svacka efter uppkörningen. Hade ingen motivation till nåt. Allt kändes segt och meningslöst. Men det vände tillslut..

Gjorde en liten makeover i mitt lilla rum. Självhäftande blommor åkte upp på väggen. Blev riktigt nöjd.


December

Dömningen tog fart på allvar. Känns riktigt bra och roligt. Dömer tillsammans med en tjej från Sävsjö. Riktigt go tjej!

Chris konstverk Kråka i knipa föds, och uppföljaren Trana i trubbel är på gång.

Gjorde illa armbågen. Den gick inte att räta ut på flera dagar. Men det gick över.

Kevin gick och vann Idol. Helt klart rätt som vann.

White Night på Kåren på lucia var himla rolig. Sista Kårkvällen för terminen.

Var "med" om en jordbävning, med centrum i Skåne. Det hade tydligen känts i Kalmar, men inte märkte jag av nåt.

Sen var det dags att fylla 21. Blev uppvaktad på morgonen av mina roomies med tårta och marmeladmackor. På kvällen käkade vi ute på Zorbas.

Dagen efter, dvs den 19:e, for jag till Västerås. Fick sällskap av Madde och Jonte på tåget. Tror iofs att jag inte var mkt till sällskap, då jag mådde rätt illa.

Blev mött på stationen av mamma och pappa. Mkt kärt återseende. Var trött och sliten efter en hel dag på tåget.

Kvällen skulle min födelsedag firas. Blev en liten gathering hemma hos Ramona, med tidig hemgång för min del. Men kändes riktigt bra att träffa alla (nästan) igen.

Min födelsedag firades sen med släkten. Bjöd på gröt och fika, och fick en massa fina presenter.

Var på innebandy och såg Henke krossa VIB i sudden. Han är fan grym den där Henke Larsson.

Julafton firades hemma hos mina föräldrar med god mat, massa julklappar och mysigt sällskap. Jag hade tydligen varit himla snäll i år.

På juldagen blev det utgång på Pluto. Blev himla besviken på folket där. Fett osköna. Men sällskapet var himla fint.

Körde även bil för första gången sen uppkörningen. Fick köra Ramonas Peugeot till IKEA. Det var roligt!

Lite checkande på checken har även hunnits med. Allt är precis som vanligt där.

Nyårsafton firas med middag hemma hos mina föräldrar och sen väntar fest med Ramona.

- Så har mitt 2008 sett ut. Och jag hoppas 2009 blir minst lika bra! Gott nytt år på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0