Upprop, och nolledag 1

Hade mitt efterlängtade upprop imorse. Vid 10.45 traskade jag iväg till Norrgård. Var riktigt pirrig! Men samtidigt kände jag mig rätt lugn. Jag behöver inte oroa mig för en massa saker, jag har redan en trygghet här i Kalmar. Klassen verkar iaf vara riktigt bra. Har klickat med en del av tjejerna. De blir nog bra de här. Vi är 6 killar och 30 tjejer. De är väl inte sådär jätteroligt. Men ah, de blir nog bra! Rätt många 90or är vi också. Många av dom har börjat plugga mest för dom inte fått nåt jobb. Känns ju rätt sorgligt att de mer eller mindre tvingats att göra ett så stort val i livet. En annan hade ju möjligheten att jobba två år efter studenten. Och det är nog de bästa jag nånsin gjort. Men nog om de!

Första nollningsdagen börjar gå mot sitt slut. Efter rundvandringen i stan var vi några tjejer som åt lunch tillsammans. Ritkigt trevligt. Sen nu i eftermiddag/kväll har vi varit på Lindö för lite lekar. Var himla roligt faktiskt. Efter de bar de hemåt för ombyte, och sen en sväng till puben. Satt och pratade lite strunt med några från klassen, och några faddrar. Kom hem för inte så länge sen. Man är rätt trött nu asså.


Sjukt nöjd med att vara Optiker-nolla!


Nu ska jag gå och sova. Blir en lång dag i morgon.

 

 

 

 

emilia
2009-08-31 @ 23:57:31
URL: http://tjejemil.blogg.se/

heja dej Malin! Va kul att du kom in! hoppas du gillar nollningen andra vändan med! kram

Syster
2009-09-01 @ 00:10:28

Så stolt så :)

HelloNicki
2009-09-01 @ 11:18:36
URL: http://hellonicki.blogg.se/

Hej, mysig blogg!



Spana gärna in tävlingen som jag har i min blogg som avslutar inom någon dag!



http://hellonicki.blogg.se/2009/august/tavling.html#comment



Kram!

Far
2009-09-01 @ 21:57:29

Jag vill beställa nya glasögon. Fixar du det???

M
2009-09-01 @ 23:12:49
URL: http://slagbrand.blogg.se/

Japp, pappa, jag fixar! Men det är ungefär 3 års leveranstid. :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0