SÖS 6 timmar senare

Kände på förmiddagen att magen inte var helt okej. Rese-nerver tänkte jag. Härdade ut till en timme innan stängning. Väl hemma, efter den värsta tunnelbaneresan i mitt liv, ringde jag 1177. Hon misstänkte magsjuka, så fick rådet att avvakta några timmar. Några blev till en halv, detta var ingen magsjuka. Ringde Närakuten vid Gullmars, som hänvisade mig till akuten på SÖS.

Sjukhusbesök

Fick efter en timme ungefär träffa en sjuksyrra och en läkare. Han klämde lite på magen, och fick lämna blod och urin. Sen var det bara å vänta. Å vänta. Å vänta lite till.

5,5 h senare fick jag träffa en annan läkare. Han klämde och lyssnade. Provsvaren var bra. Ingen feber. "Har du haft sånna här problem förut?". OM jag har! Domen var iaf retad magsäck, troligen magkatarr. Fått en 10-dagarskur som förhoppningsvis hjälper.

Han undrade hur jag gjort tidigare när jag fått dessa magsmärtor. Han blev lite förvånad när jag svarade att jag brukar härda ut. Men då vi ska till Thai i morgon ville jag utesluta gallsten, njuraten, tarmvred (hatar google!!!) och sånna osköna grejer.

Känner mig faktiskt redan bättre. Ätit lite sen vi kom hem, och strax ska vi bädda ner oss. Vi ligger liiiiite efter i tidsschemat, men det löser sig. Man kan ju vara sjukt effektiv ibland!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malin.

Bättre, sämre eller lika?

RSS 2.0